تشخیص جنسیت توله سگ

تشخیص جنسیت سگ هایی که بالغ هستند، کار بسیار راحتی می باشد. اما تشخیص جنسیت توله سگ هایی که سن آن ها 6 ماه یا کمتر است، یک مقدار کار را سخت تر می کند. جنسیت سگ را می توانیم از علائم و رفتار سگ هم تشخیص دهیم.
هنگامی که توله سگ ها مقداری بزرگ شدند، بسیار راحت می توان جنسیت آن ها را تشخیص داد و برای این کار باید حدود 3 تا 4 هفته صبر کنید، تا به راحتی بتوانید جنسیت سگ ها را تشخیص دهید.

تشخیص جنسیت توله سگ

تشخیص جنسیت توله سگ نر

برای چکاپ جنسیت توله سگ خود حتما باید یک مکان گرم انتخاب کنید و توله سگ را بر روی یک حوله نرم و تمیز به سمت پشت بخوابانید. راحت‌ترین کار برای تشخیص جنسیت سگ این است که صبر کنید تا 8 هفتۀ کامل سپری شود؛ چون بعد از ۸ هفته، اندام‌های جنسی توله سگ های نر کاملا قابل‌ می باشد.

اگر پس از 8 هفته توله‌ سگ هنوز بند ناف خود را دارد، به حدود یک سوم (۱ سانتیمتر) پشت بند ناف برای مشاهدۀ اندام جنسی توله سگ نگاه کنید. در چند هفته ی اول زندگی یک توله‌سگ، اندام جنسی نر مثل یک تودۀ کوچک در وسط شکم توله سگ به نظر خواهد رسید. برخلاف توله سگ‌های نر، توله سگ های ماده هیچ نوع اندام تناسلی روی شکم خود ندارند.

تشخیص جنسیت توله سگ ماده

برای تعیین جنسیت سگ ماده، به دنبال اندام‌های جنسی خارجی ماده بگردید. اگر توله سگ شما ماده باشد، شما باید بتوانید واژن او را که در پایین شکم، خود را در معرض دید قرار می‌دهد، شناسایی کنید. برای این کار می توانید به آرامی پاهای عقبی توله سگ را از هم باز کنید تا بتوانید مقعد توله سگ خود را مشاهده کنید. شما بالاتر از مقعد و بین پاهای سگ، باید بتوانید ساختاری را ببینید که این واژن سگ ماده می باشد.

تشخیص جنسیت توله سگ

مراقبت از توله سگ ها

بسیار با دقت به توله ‌سگ رسیدگی کنید. توله سگ‌های تازه متولد شده، بسیار ضعیف هستند و به همین دلیل باید هنگام رسیدگی به آن‌ها، ملایمت و لطافت بیشتری به خرج دهید. قبل از برداشتن توله‌سگ دستان خود را بشویید و خشک کنید. در هنگام دست گرفتن توله‌ سگ، بسیار آرام و خونسرد باشید تا از آسیب احتمالی به توله سگ خود جلوگیری کنید.
همچنین باید مطمئن شوید که سگ مادر، با در دست گرفتن و جابجا کردن توله‌ سگ های خود توسط شما راحت است. اگر فردی نا آشنا به توله سگ‌های آنها دست بزند، برخی از سگ‌های مادر می‌توانند به صورت تهاجمی از خود واکنش نشان دهند.
معمولا توله سگ های ماده بیشتر از توله سگ های نر برای جلب توجه و ابراز محبت می کنند، اما البته این مورد گزینه مناسبی برای تشخیص جنسیت توله سگ ها نیست. شما باید از بکار بردن دیگر ویژگی‌های فیزیکی، برای تعیین جنسیت سگ خودداری کنید. تلاش برای پیدا کردن ویژگی‌های دیگر که به عنوان نشانه ای برای تعیین جنسیت سگ می باشد، می‌تواند شما را وسوسه کند.

  • این نکته را به خاطر داشته باشید که هر دو سگ نر و ماده پستان دارند، بنابراین تصور اینکه که یک سگ بر مبنای آن به تنهایی، ماده باشد عقیدۀ درستی نخواهد بود.
  • همچنین اگر به دلیل نژاد سگ ها، سگی دارای ماهیچه های قوی و بزرگ باشد، این ویژگی ظاهری به این معنا نیست که این سگ نر است. بنابراین وجود یک سری تفاوت ها در اندازه میان سگ‌های نر و ماده، بسیار کم است.

تشخیص جنسیت توله سگ

علائمی برای تشخیص جنسیت توله سگ ها

یکی دیگر از نکات قابل توجه، عادت ماهیانه در سگ های ماده است که معمولا در ۶ تا ۱۰ ماهگی اتفاق می افتد. مهم ترین نکته که می تواند علامتی برای تشخیص جنسیت توله سگ شما باشد، نوع ادرار کردن توله سگ شما است. شما باید به نوع ادرار کردن توله سگ خود بسیار توجه کنید.
معمولاً بعد از ۶ ماه توله سگ های نر برای ادرار کردن یک پای خود را بالا می برند، بر خلاف توله های نر، توله سگ های ماده این کار را انجام نمی دهند .همچنین باید بدانید که توله سگ های نر محدودۀ قلمرو خود را علامت گذاری می کنند. آن ها معمولاً این کار را بعد از ۲ تا ۶ ماهگی و حتی قبل از آن که بتوانند برای ادرار پای خود را بالا ببرند، انجام می دهند .

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید