بهترین دارو برای رشد توله سگ

وزن، قد و پروسه رشد توله سگ بین نژادهای متعدد، متفاوت است. پس یکی از راه های مؤثر در رشد آن ها همان تغذیه به همراه انواع مکمل های غذایی و داروها است. البته استفاده از برخی غذاها برای درشت شدن توله سگ صحیح نیست. زیرا توله سگ جزء حیوانات پرانرژی و پر جنب و جوش بوده که بایستی غذا یا مکمل مصرفی میزان انرژی مورد نیاز او را برای فعالیت های روزانه تأمین نماید. در ادامه این مقاله از دهکده حیوانات در رابطه با این عنوان توضیحات تکمیلی را خواهیم داد. پس تا انتها با ما همراه باشید. 

بهترین دارو برای رشد توله سگ

رشد توله سگ تا یک سالگی خیلی سریع اتفاق می افتد که باید انرژی، چربی و پروتئین بیشتری در اختیار او باشد. زیرا توله ها نسبت به سگ های بالغ، 20 برابر بیشتر غذا مصرف می کنند که برای رشد دندان ها و استخوان های خود به کلسیم زیادی نیاز دارند. پس برای این پروسه باید تعدادی از داروها و مکمل های غذایی متعدد بسته به میزان فعالیت، وزن، سن و نژاد توله تهیه نمود که سرشار از رطوبت، فیبر و چربی باشد. همچنین ترکیب آنتی اکسیدان ها با برخی از مواد معدنی موجب افزایش سیستم ایمنی توله ها می شود که در انواع داروها موجود است. این داروها و مکمل ها از دانه های کوچک و ریزی تشکیل می شوند و مناسب با دندان و فک توله ها طراحی می گردند. ناگفته نماند این قرص ها همراه با شیر یا غذا باید به خورد توله ها داده شوند.

بهترین دارو برای رشد توله سگ

بهترین غذا برای درشت شدن سگ

غذای مناسب رشد توله سگ شامل طیف گسترده ای از غذاهای گیاهی و غذاهای گوشتی است. همین موضوع موجب شده که صاحبان توله سگ به آسانی بتوانند در بین غذاهای متعدد یکی را انتخاب نمایند. البته قبل از خرید این نوع مواد غذایی بایستی میزان کالری و رده سنی را مدنظر گرفت. همچنین توله سگ ها همانند انسان ها به گروه های غذایی حاوی آب، فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی، چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها نیاز دارند. پس بهترین غذاهای برای درشت شدن توله سگ ها به شرح زیر هستند.

بهترین غذا برای درشت شدن سگ

غذای خشک

تهیه غذای خشک سگ جزء به صرفه ترین راه ها جهت رشد توله سگ محسوب می شود. زیرا دیگر نیازی نیست صاحب توله برای هر وعده غذایی به هایپرمارکت برود. همچنین نحوه سفارش این نوع غذا تنها با کلیک روی پت شاپ های آنلاین ممکن بوده و بعد از ثبت سفارش و انتقال وجه می توان غذای توله سگ را تحویل گرفت. پس افرادی که وقت زیادی صرف تهیه غذای توله سگ می نمایند بهترین راه حل سفارش غذای خشک است. ناگفته نماند که در این محصولات از انواع مواد مغذی و ویتامین ها استفاده شده تا در بازه زمانی کم توله را به وزن دلخواه برساند.

غذای خشک

غذای نیمه خشک

به عقیده برخی از کارشناسان تغذیه استفاده از غذای نیمه خشک بهترین گزینه برای درشت شدن توله سگ محسوب می شود. همچنین برای توله سگ هایی که میل چندانی به خوردن غذاهای خشک یا کنسرو نداشته، انتخاب مناسبی است. البته در این نوع غذا انواع ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز رشد سگ به کار رفته تا خلاء ناشی از عدم مصرف غذای خشک را جبران نماید.

غذای نیمه خشک

غذای کنسروی

توله سگ هایی که میل چندانی به مصرف غذای خشک ندارند باید از غذاهای کنسروی استفاده کنند. همچنین غذای کنسرو تمام مواد مغذی و ویتامین ها را در خود جای داده و تنها تفاوت آن با غذای خشک در تاریخ انقضاء، نوع بسته بندی و قیمت است. البته فاسد شدن این نوع غذا تنها چند ساعت پس از باز شدن درب قوطی کاملاً طبیعی است که مدت زمان نگهداری آن در یخچال به 72 ساعت می رسد. محتویات داخل کنسرو شامل انواع مختلفی از گوشت بوده که به نظر کارشناسان از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. درنتیجه رشد و نمو توله سگ سریع تر از حد معمول خواهد بود.

غذای کنسروی

غذای خام منجمد

غذای خام منجمد بیشتر از مکمل های غذایی، میوه، سبزیجات، فیله و استخوان پودر شده تشکیل می شود. همچنین در ترکیبات این نوع غذا از ادویه جات مقوی و اشتهاآور استفاده شده که هر نژادی از توله ها می توانند آن را مصرف نمایند. البته مواد منجمد نسبت به دیگر غذاهای توله سگ از قیمت بالاتری برخوردار بوده و خرید آن از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید