بهترين سن خريد سگ

خرید سگ همواره کار سختی بوده است به ویژه اگر این کار برای اولین بار باشد. بسیاری از افرادی که علاقه مند به داشتن سگ هستند، نمی دانند که چه نوع سگ و با چه سنی را انتخاب کنند؟ به یاد داشته باشید که قرار است چند سالی را با سگ خود سپری کنید. پس بهتر است یک نژاد حرف گوش کن را انتخاب کنید. نکته مهم بعدی که باید به آن توجه کرد سن سگ است. بسیاری از دامپزشکان و پرورش دهندگان سگ معتقدند که سگ را باید در سنین پایین خریداری کرد. در واقع توله سگ های 1 الی 2 ماهه بسیاری از نکات آموزشی را از پرورش دهندگان یاد گرفته و آماده حضور در خانه شما هستند.

نکاتی مهم هنگام خرید سگ

  • پیش از خرید سگ باید به این موضوع توجه کنید که شما به مدت ۱۰ الی ۱۲ سال سرپرست او خواهید بود. پس باید تعهد کافی را نسبت به آنها داشته باشید. این تعهد شامل تمامی هزینه ها نگهداری اعم از خورد و خوراک، پوشاک، هزینه های دامپزکشی و تفریح می شود.
  • در گام بعدی باید به نژاد سگ توجه کنید. هیچگاه نژادهایی که تعامل خوبی با انسان ها ندارند را خریداری نکنید. آنها می توانند فرشته عذاب شما باشند. تجربه نشان داده است که بهترین سگ برای نگهداری در خانه نژاد ژرمن شپرد و پامر است.
  • همچنین، به مسئله تربیت توجه ویژه ای داشته باشید. بهتر است سگ های 1 الی 2 ماه را خریداری کنید. این سگ ها مراحل تربیت اولیه خود را نزد پرورش دهندگان گذرانیده اند و همین امر کار را برای شما آسان می کند.
  • توجه به عادت های روزانه سگ: خیلی از سگ ها خصوصیات رفتاری منحصر به فردی دارند. به عنوان مثال، سگ های هاسکی علاقه زیادی به فرار کردن دارند. از این رو، باید آنها را طوری تربیت کرد که نسبت به فرار کردن بی علاقه شوند. همچنین برخی از گونه های سگ علاقه زیادی به شب گردی دارند. به گونه ای که اگر آنها را به گشت زنی نبریم افسرده شده و نسبت به ما دلسرد می شوند. سگ ها با پیاده روی و گشت زنی آرام می شوند.
  • توجه به تغذیه سگ: یکی از بنیادی ترین نکات در نگهداری از سگ ها توجه به تغذیه آنهاست. طول عمر سگ ها به ویژه توله سگ ها وابستگی زیادی به مصرف غذاهای پرکالری دارد. زیرا در طول روز به دلیل جنب و جوشی که صرف می کنند، کالری زیادی از دست می دهند. البته بهتر است برای انتخاب تغذیه مناسب از دامپزشکان مشورت بگیرید. مصرف غذاهای کم کالری و مضر می تواند سگ ها را ظرف چند ماه از پا درآورد. پس نسبت به این موضوع حساس باشید.

نکاتی مهم هنگام خرید سگ

داشتن سگ برای چه افرادی مناسب است

ورود یک توله سگ خانگی به زندگی انسان تاثیر به سزایی در روحیه او می گذارد. تا جایی که بسیاری از افراد آنها را مانند فرزندان خود دوست می دارند. توله سگ ها برای افرادی که صبر و حوصله زیادی دارند، گزینه مناسبی است. ورزشکاران نیز می توانند از آنها برای پر کردن تنهایی های خود هنگام تمرین کردن، سود ببرند.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید