تفاوت بین مالاموت و سیبرین هاسکی

فهمیدن تفاوت بین مالاموت و سیبرین هاسکی کار ساده‌ای نیست، چرا که این دو سگ به قول معروف سگ های سورتمه‌ هستند و از آنجایی که هر دو از یک منطقه جغرافیایی خاص می‌آیند با آب و هوای سرد سازگاری بیشتری دارند. این شرایط زندگی مشابه باعث شده که خصوصیات فیزیکی این سگ ها شباهت زیادی به هم داشته باشد، اما بی شک در این میان تفاوت زیادی بین این دو نژاد های سگ وجود دارد که برای فهمیدن تفاوت بین مالاموت و سیرین هاسکی، باید این دو سگ و تمام ویژگی های مربوط به آن ها را بشناسید. در ادامه این مطلب از سایت دهکده حیوانات در این خصوص اطلاعات مناسبی را در اختیار شما می دهیم.

فرق بین سگ مالاموت و سیبرین هاسکی چیست؟

برای پیدا کردن فرق بین سگ مالاموت و سیبرین هاسکی به شما، قصد داریم که در ادامه ویژگی ها و نشانه های شناخت هر کدام از آنها را در اختیار شما قرار دهیم.

سگ مالاموت

سگ مالاموت که ممکن است آنرا با نام های مالاموت هاسکی و مالاموت آلاسکایی و... نیز بشناسند، یکی از بهترین سگ های خانگی به حساب می آید. در ادامه ویژگی های این سگ را مورد به مورد باهم بررسی میکنیم.

  • زادگاه این سگ سرزمین های شمالی آمریکا می باشد و به طور کلی به نژاد این سگ "نژاد شمالی یا Northern breed" می گویند.
  • این سگ دارای جثه بزرگی است، اما فداکار، با اعتماد به نفس، مهربان و بازیگوش است.
  • جنس ماده این سگ 56 تا 61 سانتیمتر ارتفاع و 32 تا 38 کیلوگرم وزن و جنس نر 61 تا 66 سانتیمتر ارتفاع و 36 تا 43 کیلو وزن دارد.
  • این سگ به رنگهای سیاه، سرخ، سفید و خاکستری است و توانایی زایمان آن در هر نوبت 4 تا 10 توله می باشد

ویژگی های رفتاری سگ مالاموت

  • اگر قصد نگهداری از این سگ ها را دارید باید حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که آنها بسیار بازگوش هستند و همین باعث سخت شدن نگهداری آنها خواهد شد. بهترین محل برای نگهداری این سگ ها درون خانه هایی است که دارای نرده کشی هستند، چرا که امکان فرار کردن این سگ ها زیاد است.
  • این سگ ها زیاد پارس میکنند و ممکن است این موضوع باعث آزار شما و همسایه ها شود.
  • این سگ ها با سایر حیوانات خانگی مانند گربه ها یا سگ ها معمولا سازگاری ندارند، ولی میتوانند یک دوست صمیمی برای کودک شما باشند.
  • سگ مالاموت نیاز به فعالیت روزانه دارد، در صورتی که نتواند به مدت زمان حدود یک ساعت پیاده روی کند، تعادل فیزیکی و ذهنی او بهم خواهد ریخت.
  • در صورتی که این سگ را به عنوان حیوان خاگی خود انتخاب کردید باید این موضوع را به یاد داشته باشید که به صورت روزانه پوست او را شانه بزنید و هر چند روز یک بار او را بشویید تا سلامت پوستش حفظ شود. به یاد داشته باشید که برای شانه کردن بهتر است از شانه های فلزی استفاده کنید و درضمن حتما به صورت مرتب چشم و این سگ را تمیز کرده و نسبت به گرفتن ناخن هایش اقدام کنید.
  • این سگ باهوش و پر انرژی است و با می تواند به راحتی با غریبه ها صمیمی شود.
  • قدرت یادگیری این سگ بسیار بالاست و برای آموزش آن مشکلی نخواهید داشت، البته باز هم به یاد داشته باشید که این سگ بازیگوش است.

این سگ ها برای این تریبیت شده اند که در کارها کمک افراد ساکن در مناطق سرد مانند اسکیموها دهند، از طرفی وفاداری و باهوش بودن آن باعث شده که در موارد بسیار زیادی از این سگ ها استفاده شود. این نوع سگ که دارای شباهت زیادی با نژاد گرگی هستند، هیچ تداخل نژادی با گرگ ندارند و می توان گفت که اجداد آن سگهای شمال کانادا بوده‌اند. پوست خز دار این حیوان برای مقاومت دربرابر سرما کارایی بسیاری دارد و باید این موضوع را در نظر داشته باشید که قدرت جسمی بالایی سگهای مالاموت به شما این اجازه را می دهد که از آنها در انجام برخی کارها کمک بگیرید. این سگ ها دارای سرعت کمتری از نژاد های مشابه خود می باشند اما به طور کلی می‌توان گفت که افرادی که این سگ را دوست دارند نیاز به سرعت بالای او ندارند و از این عیب کوچک می توانند به راحتی چشم پوشی کنند. نکته دیگری که در خصوص این سگ‌ها باید بدانید این است که آنها روحیه بسیار مهربان دارند و همین باعث میشود نتوانند که در زمینه نگهبانی برای شما کارآمد باشند، همچنین به یاد داشته باشید که اگر این سگ باب میل شما نبود بهتر است که آن را با سگی آرام تر عوض کنید، چرا که در غیر این صورت هم خود شما و هم سگ اذیت خواهید شد.

difference-between-malamute-siberian-husky

سگ سیبرین هاسکی

سگ سیبرین هاسکی یکی از نژاد های بسیار محبوب و زیبایی سگ می باشد که به چشم های آبی و دوست داشتنی بودن معروف است. این سگ ها نیز مانند سگ مالاموت در موارد بسیاری با نژاد سگ گرگی اشتباه گرفته میشوند. یکی از نکات جالب در مورد این سگ ها بازی گوشی و زرنگ بودن آنهاست، که حتی می توانند مربی خود را نیز سر کار بگذارند. در ادامه ویژگی های این سگها را با هم بررسی میکنیم:

  • زادگاه اصلی این سگ ها در روسیه می باشد و این سگ ها نیز مانند مالاموت از نژاد شمالی می باشد.
  • سول عمر این سگ ها 12 تا 14 سال است و اندازه آنها متوسط می باشد.
  • این سگ ها باهوش، آرام، مهربان و آگاه هستند و همین باعث شده که این سگ ها گزینه خوبی برای بیرون رفتن باشند.
  • ارتفاع جنس ماده این سگ ها 51 تا 56 سانیمتر و وزن آنها بین 16 تا 23 کیلوگرم و جنس نر این سگ دارای ارتفاع 53 تا 61 سانتیمتر و وزن 20 تا 27 کیلو است.
  • این سگ ها در رنگهای سیاه، سفید و خاکستری هستند، البته گاهی در موارد نادر شاهد نمونه های قهوه ای و سرخ این سگ می توانید باشید.
  • این سگ ها در هر نوبت زایمان می توانند 4 تا 8 توله به دنیا بیاورند.

ویژگی های رفتاری سگ سیبرین هاسکی

  • این سگ ها را می توان در آپارتمان نگه داشت، ولی باید این موضوع را در نظر داشته باشید که ممکن است این سگ بازیگوش شما را اذیت کند. مکان ایده آل برای نگهداری سگ هاسکی سیبرین خانه‌ای است که حیاط بزرگی داشته باشد.
  • پارس کردن این سگ کمتر از مالاموت است و علاوه بر آن رابطه خوبی با سایر سگ ها و کودکان دارد.
  • در صورتی که قصد خریدن هاسکی سیبرین دارید باید بدانید که این سگ بسیار پر انرژی است و باید حتما در طول روز فعالیت بدنی داشته باشد. در ضمن این سگ با آب و هوای گرم سازگاری ندارد و نگه داشتن آن در چنین شرایط باعث اذیت شدن او خواهد شد.
  • این سگ به صورت هفتگی نیاز به مراقبت دارد و کافیست فقط یک بار در هفته برای نظافت او وقت بگذارید. ریزش موی هاسکی متوسط است و بهتر است دو بار در هفته پوست سگتان را شانه بزنید.
  • سگ هاسکی دارای یک نژاد مستقل است و هر چیزی که حس خوبی به آن داشته باشد را قبول میکند، این موضوع باعث شده که آموزش دادن این سگ کاری سخت و زمان گیر باشد. تربیت این سگ باید توسط فردی با تجربه که این کار را قبلا انجام داده صورت گیرد.
  • سگ هاسکی رابطه خوبی با غریبه ها دارد و بسیار بازیگوش و بی احتیاط است، به همین دلیل باید دقت بیشتری برای نگهداری از آن ها به خرج دهید.
  • هاسکی سیبرین به دلیل ظاهر زیبا و طبیعی خود، طرفداران زیادی دارد و میتوان گفت یکی از محبوب ترین سگ هاست. اما یکی از مشکلاتی که برای دارندگان این سگ در روزهای اول رخ میدهد، آشنا نبودن آنها با خلق و خوی این سگ است. به همین دلیل شاهد این هستیم که همه توانایی نگهداری این سگ را ندارند و فقط به دلیل زیبایی این سگ را خریداری میکنند.

از طرفی این پرطرفدار بودن باعث شده که افراد زیادی به فکر استفاده از این موقعیت بیافتند، تا جایی که متاسفانه امروزه در بعضی موارد شاهد پرورش نادرست این نژاد از سگ هستیم. در صورتی که قصد خرید سگ هاسکی دارید بهتر است که با دقت در مورد ویژگی های آن تحقیق کنید و در صورتی خلق خویتان با میزان انرژی بالای این سگ سازگار نیست، سراغ گزینه های دیگر بروید.

 

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید