از کجا بفهمیم سگ ناراحته

یکی از مسائلی که صاحبان سگ با آن رو به رو هستند احساس ناراحتی حیوان است. گاهی اوقات سگ ها دچار حالت هایی می شوند که صاحب آنها را دچار سردرگمی می کند به عنوان مثال سگ زیاد می خوابد یا هیچ واکنش مثبتی نسبت به علاقه مندی هایی پیشین خود نشان نمی دهد. در این زمان سرپرست سگ با ابهام مواجه خواهد شد و شاید ندادند که سگ بیمار است یا اینکه احساس غم و ناراحتی می کند. شاید داشتن احساس غم و غصه برای سگ عجیب به نظر برسد اما باید بگوییم که بله؛ سگ ها نیز غمگین می شوند و حتی ممکن است افسرده شوند. چرا که این حیوان وابستگی عاطفی عمیقی با صاحب خود برقرار می کند و در شرایط خاص ناراحت می شود و حتی گریه می کند.
کسانی که برای مدت طولانی از یک سگ نگهداری می کنند با خلق و خوی او آشنا می شوند و به راحتی می توانند حالت های وی را از روی رفتارها و واکنش های وی دریابند. اما افراد مبتدی نیز می توانند با کسب آگاهی های لازم و آشنایی با نشانه های کلی، احساس غم سگ خود را به موقع درک کرده و از افسردگی او جلوگیری کنند.

از کجا بفهمیم سگ ناراحته

10 علامتی که نشان دهنده ی احساس ناراحتی در سگ ها است

در این بخش از این مقاله دهکده حیوانات علامت هایی که می تواند نشان دهنده بروز یک مشکل برای سگ باشد را برای شما عنوان می کند. البته نمی توان به طور قطعی گفت مثلا سگی که زیادتر از روز قبل خوابیده است حتما ناراحت است اما با توجه به اتفاقات جاری در پیرامون سگ می توان احتمال داد که رخداد این علامت به دلیل غمگین بودن او باشد.

کم تحرک شدن سگ

یکی از علامت هایی که در مواقع ناراحتی سگ ها دیده می شود، کم شدن قابل توجه میزان تحرک حیوان است. اگر سگ مانند گذشته فعالیت ندارد و از جنب و جوش لذت نمی برد ممکن است غمگین و ناراحت باشد.

ناله کردن و به اصطلاح زوزه کشیدن

تولید صداهای محزون و زوزه کشیدن یکی از نشانه های غم در سگ ها است. اگر حیوان ناله می کند و رفتارهای همیشگی خود را ندارد، احتمالا غمگین است و نیاز به توجه و رسیدگی دارد.

10 علامتی که نشان دهنده ی احساس ناراحتی در سگ ها است

بی علاقگی نسبت به چیزهایی که قبلا آنها را دوست داشته است

اگر سگی کم تحرک شده است و نسبت به چیزهایی که در گذشته علاقه مند بوده است بی توجه شده است ممکن است ناراحت باشد. به عنوان مثال اگر در گذشته بازی با توپ تنیس یکی از علاقه مندی های حیوان بوده است و اکنون علی رغم دعوت صاحب خود تمایلی به این کار ندارد، به احتمال زیاد سگ احساس ناراحتی را تجربه می کند.

بی اشتهایی

یکی از علائمی که سگ های ناراحت بروز می دهند، غذا نخوردن مثل همیشه است. چرا که سگ ها در زمان غم مانند انسان ها بی اشتها می شوند و قادر به خوردن غذای همیشگی خود نیستند.

بیش از اندازه خوابیدن

اگر سگ به طور عجیبی بیشتر از دیگر روزها می خوابد و ترجیح می دهد که به اینکار ادامه دهد، احتمالا غمگین است.

بروز دادن خشم به شکل ناگهانی و غیر منتظره

یکی از واکنش هایی که سگ های ناراحت از خود نشان می دهند، خشم و رفتارهای پرخاشگرانه است. به عنوان مثال سرپرست سگ او را نوازش می کند اما حیوان به شکل دور از انتظاری خشمگین می شود و پرخاش می کند.

بی علاقگی نسبت به چیزهایی که قبلا آنها را دوست داشته است

غم در هنگام تغییر مکان زندگی

سگ ها معمولا در زمان جابه جایی محل زندگی خود غمگین و افسرده می شوند. این اتفاق اگر چه عجیب نیست و عادی است اما نیازمند توجه و پیگیری می باشد تا از ماندگار شدن این حس جلوگیری شود.

لیس زدن ناخن ها و بدن

اگر سگ به طور غیر عادی ناخن های خود را لیس بزند، احتمالا مضطرب و یا ناراحت است. البته باید دقت شود چرا که حیوانات برای تمیز کردن خود نیز دقیقا همین کار را انجام می دهند.

غم و ناراحتی در زمان تنها ماندن

سگ هایی که زمان طولانی در خانه تنها می مانند به احتمال زیاد غمگین و افسرده می شوند.

غم در زمان از دست دادن اطرافیان

سگ ها نیز مانند انسان ها نسبت به از دست دادن اطرافیان خود حساس هستند و با وقوع حوادثی از این دست، غمگین و ناراحت می شوند.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید