معایب سگ هاسکی

 سگ های هاسکی را باید جزو محبوب ترین نژادهای سگ در جهان بدانیم. سگ هاسکی از انرژی فوق العاده ای برخوردار بوده و خیلی دیر خسته می شود. امری که می تواند صاحبان آنها را با چالش مواجه کند؛ به گونه که اگر وقت زیادی را برای هاسکی خود صرف نکنند، آنگاه موجب افسردگی و گوشه گیر شدن آنها می شوند. از زمانی که هاسکی ها وارد آلاسکا شدند، از آنها برای کشیدن سورتمه استفاده می شود که همین امر بر محبوبیت های هاسکی ها می افزاید.

عیوب سگ هاسکی

همانطور که از لحن مطلب مشخص بود، در این مطلب قصد داریم تا تنها از معایب نژاد هاسکی صحبت کنیم؛ البته در توانایی های هاسکی ها هیچ شکی نیست، اما همیشه نباید از هر چیزی تعریف و تمجید کرد؛ چراکه هیچ چیزی بی عیب نیست و باید همه درباره این عیب ها مطلع شوند.

  • هاسکی ها هرگز نگهبان خوبی نیستند: سگ های هاسکی قلبی آکنده از مهربانی داشته و رفتار بسیار دوستانه ای با غریبه ها دارند. این امر موجب شده است تا با دیدن هر غریبه ای خیلی سریع با او گرم بگیرند و او را برای بازی دعوت کنند. بنابراین، نباید از هاسکی ها انتظار نگهبانی داشت.
  • هاسکی ها بسیار کنجکاو هستند: درست است که کنجکاوی و هوش بالای هاسکی ها آنها را از بسیاری از نژادها متمایز کرده است، اما این کنجکاوی خیلی وقت ها کار دست صاحبانشان داده است. مطمئنا، شنیده اید که نباید هاسکی ها را در خانه تنها گذاشت. آنها در صورت تنها شدن در اولین فرصت به سراغ آشپزخانه و یخچال می روند. گاهی نیز می توانند تمامی وسایل خانه را برای بازی انتخاب کرده و خسارت های زیادی به آنها وارد کنند.
  • آنها یک مایکل اسکافیلد حرفه ای هستند: شاید وقتی حرف از فرار بشود، ناخودآگاه یاد فیلم فرار از زندان و مایکل اسکافیلد شخصیت محبوب فیلم بیافتیم؛ شخصی که توانست با یک نقشه حرفه ای از آن زندان دخمه و دور افتاده فرار کند. هاسکی ها نیز برای خود آرتیست های قهاری هستند! آنها قادرند تا از کوچکترین فرصت استفاده کرده و اقدام به فرار کنند؛ بی آن که دلیل قانع کننده ای برای این کار داشته باشند. از همین رو، باید در نگهداری از هاسکی ها کوشا بود و دیوارهای بلندی را دور تا دور حیاط خانه کشید.
  • ریزش موی شدید: هاسکی ها جزو نژادهایی هستند که ریزش موی فراوانی دارند. البته، ریزش مو در تمامی سگ ها امری طبیعی است، اما هاسکی ها نوبرانه عمل کرده و هر روز ریزش مویی قابل توجه دارند. این سگ ها برای آب و هوای سرد خلق شده اند و همین امر موجب شده است تا از موهای فراوانی جهت گرم شدن برخوردار باشند. البته، تنها در 6 ماه نخست سال که هوا گرم است این ریزش مو به اوج خود می رسد؛ در واقع در 6 ماه دوم سال این امر در کمترین حد خود است. رشد موی زیرین هاسکی رابطه عکس با رشد موی رویی آن دارد؛ به گونه ای که با رشد موهای رویی، موهای زیرین ریزش کرده و زمین و زمان را پر از مو می کنند. احتمالا، از این مسئله شاکی شوید، اما با دیدن لبخند و چشمان زیبای هاسکی خود تمام این مسائل را فراموش خواهید کرد.
  • به شدت درون گرا هستند: هاسکی ها بر خلاف انرژی فوق العاده ای که دارند، به شدت درون گرا هستند. یعنی دارای طبیعتی مستقل بوده و سعی می کنند خودشان از پس کارها بر بیاییند. این امر باعث شده است تا خیلی اهل نوازش شدن نباشند. بنابراین، هاسکی ها هرگز گزینه مناسبی برای افرادی که اهل نوازش کردن سگ و لوس کردن آنها هستند، نیستند.

عیوب سگ هاسکی

عیب سگ هاسکی در گرمای هوا

این نژاد دارای موهای پرپشت و گرم بوده و همین امر آنها را از سرمای شدید سیبری و آلاسکا در امان نگه می دارد. این ویژگی باعث شده است تا هاسکی ها تنها در هوای خنک و سرد بتوانند زندگی کنند. در واقع نباید از آنها انتظار داشت تا در دمای 40 درجه تابستان با شما به بیرون از خانه بیایند. به همین خاطر است که هاسکی ها اغلب شب را برای گشت و گذار انتخاب می کنند.
توصیه می شود در صورت داشتن گربه هرگز هاسکی نخرید. هاسکی ها دشمنی دیرینه ای با گربه ها داشته و با دیدن آنها غریزه درندگیشان گل می کند.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید