مشکلات نگهداری سگ

سگ ها حیوانات خانگی دوست داشتنی هستند و بی شک افراد زیادی دوست دارند که یک سگ بانمک و زیبا در کنار خود داشته باشند، اما بسیاری از این افراد ممکن است بعد از خرید سگ پشیمان شوند، چرا که هیچ آگاهی نسبت به مشکلات نگهداری سگ نداشتند. مشکلات نگهداری سگ، مواردی هستند که قبل از خرید باید به یاد داشته باشید تا بتوانید با دقت بیشتری سگ خود را انتخاب کنید و حتی ممکن است که شما توانایی مقابله با این مشکلات را نداشته باشید و به این صورت در همان مراحل اولیه از خریدن سگ منصرف شوید. صد البته این مورد را باید در نظر داشته باشید که اگر قرار است نتوانید به درستی از سگ مراقب کنید بهتر است که از فکر خریدن سگ بیرون بیایید. در ادامه این مطلب از دهکده حیوانات توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه خواهیم داد.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

فواید نگهداری سگ

مشکلات نگهداری سگ

مشکلات نگهداری سگ چیست؟

قبل از اینکه به سراغ مشکلات کلی نگهداری سگ برویم، باید در نظر داشته باشید که ممکن است برخی از افراد نسبت به حیوانات خانگی مختلف حساسیت داشته باشند و نگهداری سگ باعث تشدید حساسیت آنها شود. از طرفی افرادی که به بیماری های تنفسی نظیر آسم مبتلا هستند، باید در نظر داشته باشند که احتمال دارد حضور در کنار سگ ها و ترشحات بدنی آنها، باعث وخیم تر شدن شرایط آن ها شود و در صورتی اصرار بر نگهداری سگ داشته باشند، باید این موضوع را در نظر داشته باشند که مجبور به افزایش میزان داروهای خود خواهند شد و در طولانی مدت باید با عوارض افزایش مصرف دارو دست و پنجه نرم كنند. البته این موارد صرفاً مشکلاتی هستند که مربوط به سلامتی شما می شوند، در ادامه بیشتر روی سایر مشکلات تمرکز می کنیم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه با شما به اشتراک می گذاریم.

مشکلات نگهداری سگ

سایر مشکلات نگهداری سگ

  • باید وضعیت مالی مناسبی داشته باشید: این مورد را همیشه در نظر داشته باشید که انواع نژاد سگ ها همیشه در معرض بیماری هایی هستند که باید به آنها به شکلی اصولی رسیدگی شود و دقیقاً مثل یک انسان ممکن است نیاز به عمل جراحی پیدا کنند. همچنین فراموش نکنید که غذا های مخصوص حیوانات در ایران قیمت نسبتاً بالایی دارند و هر روز هم شاهد افزایش قیمت این غذاها هستیم. بخش دیگری از هزینه های شما صرف واکسن های دوره ای سگ ها که باید به صورت منظم بزنید، می شود. به طور کلی باید حداقل ۴۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان برای نگهداری سگ خود کنار بگذارید.
  • سگ ممکن است باعث آزار همسایه های شما شود: سعی کنید قبل از آوردن سگ به خانه حتماً رضایت همسایه های خود را جلب کنید چرا که طبق قوانین وضع شده در جمهوری اسلامی اگر همسایه های شما از سر و صدای سگ، گربه و یا حیوان خانگی دیگری در خانه شما ناراضی باشند، باید هر چه زودتر آن حیوان را از خانه خود خارج کند. در ضمن این مورد را فراموش نکنید که حتی اگر شما صاحب خانه هستید، مستاجر شما می تواند از شما شکایت کند. برای حل این مشکل بهتر است که سمت سگ هایی بروید که پارس کم و آرامی دارند و یا حیوانات خانگی دیگر را به عنوان همدم خود انتخاب کنید، مانند: "گربه، همستر و خرگوش".

مشکلات نگهداری سگ

  • توجه به تربیت سگ: مورد مهم را به یاد داشته باشید که سگ ها باید از زمان تولگی تربیت شده باشند، تا در بزرگسالی بتوانند خصوصیات منفی که انسان‌ها را آزار می‌دهد را کنار بگذارند و برای زندگی با ما سازگار تر باشند. در برخی موارد شما می توانید آموزش های لازم را به سگ خود بدهید که در این صورت شما باید وقت زیادی برای این کار بگذارید و حوصله به خرج دهید. در صورتی که انسان بی حوصله ای هستید و دوست ندارید این کار را انجام دهید، می توانید از مربی های با تجربه و مجرب برای این کار استفاده کنید.
  • بردن سگ به پیاده روی و بازی کردن با او: به یاد داشته باشید که سگ‌ها میزان انرژی ذهنی و جسمی زیادی دارند که اگر این انرژی تخلیه نشود، سگ شما افسرده و حتی در مواردی بیمار خواهد شد.
  • رضایت سایر افراد در خانواده: اگر قصد آوردن سگ به خانه را دارید و تنها زندگی نمی کنید، حتماً باید از قبل رضایت اعضای خانواده را بگیرید؛ چرا که ممکن است مشکلاتی برای سایر اعضای خانواده به وجود بیاورد که برای آنها قابل تحمل نباشد.

مشکلات نگهداری سگ

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید