بزرگ ترین سگ جهان در ایران

بسیاری از افرادی که به نگهداری حیوانات مخصوصاً سگ ها علاقه دارند در مورد بزرگ ترین سگ جهان در ایران مطلع هستند. شاید هیچ‌وقت فکر نمی کردید بزرگ ترین نژاد سگ جهان در ایران وجود داشته باشد. سگ نژاد سرابی که به آن پرشین ماستیف هم می گویند جز بزرگ ترین و تنومند ترین نژادهای سگ در جهان است. اصالت این سگ ایرانی بوده و از زمان قدیم در ایران وجود داشته است. در این مقاله از دهکده حیوانات می خواهیم شما را بیشتر با این نژاد سگ محبوب و پرطرفدار آشنا کنیم.

بزرگ ترین سگ جهان در ایران

بزرگ ترین سگ جهان در ایران چند متر است؟

احتمالاً با شنیدن جمله بزرگ ترین سگ جهان در ایران در مورد قد و وزن این سگ کنجکاو شده اید. سگ سراب جز سگ هایی است که از نظر جثه بسیار بزرگ تر از سگ های دیگر است. در واقع به دلیل جثه بزرگ این سگ ها است که تا این حد محبوب شده اند. قد سگ سراب نر حدود 75 سانتی متر تا 90 سانتی متر است. همچنین سگ های ماده دارای میانگین قدی 70 سانتی متر تا 85 سانتی متر هستند. البته اگر این سگ ها از زمان توله بودن تغذیه مناسبی داشته باشند و تحت آموزش های حرکتی قرار بگیرند قد آن ها به یک متر هم خواهد رسید.

خصوصیات بزرگ ترین سگ جهان

خصوصیات بزرگ ترین سگ جهان در ایران شامل خصوصیات ظاهری و اخلاقی هستند. زیرا در سگ ها تنها توانایی جسمی موردنظر نیست. بلکه سگ باید از خصوصیات اخلاقی برجسته ای نیز برخوردار باشد تا بتواند بیشترین کارآمدی را از خود نشان دهد. سگ سراب به دلیل خصوصیات منحصر به فرد خود در گذشته در جنگ ها برای جنگیدن استفاده شده است. اما امروزه بیشتر این سگ را برای محافظت و نگهبانی به کار می برند. در ادامه به صورت کامل در مورد خصوصیات این نژاد توضیح خواهیم داد.

iran biggest dog world 2

قدرت بدنی بزرگ ترین سگ جهان در ایران

همان طور که قبلاً اشاره کردیم بزرگ ترین سگ جهان در ایران از جثه بسیار بزرگی برخوردار است. به همین دلیل این سگ قدرت بدنی بسیار بالایی دارد. ماهیچه های این نژاد قوی بوده و پوزه های آن ها بسیار محکم هستند. به همین دلیل این سگ ها می توانند محافظان بسیار خوبی برای انسان باشند. قدرت بدنی این سگ باعث تقویت روحیه جنگجویی در آن ها شده است. به همین دلیل محافظان محیط زیست و طبیعت گرد ها علاقه زیادی به این نژاد دارند.

خصوصیات مربوط به پوست و موی بزرگ ترین سگ های جهان

بزرگ ترین سگ جهان در ایران دارای پوستی بسیار کلفت و ضخیم است. به همین دلیل این سگ ها به ندرت دچار آسیب و زخم می شوند. همچنین پوست و موی این سگ ها به گونه ای است که هم در هوای سرد و هم در هوای گرم می توانند به خوبی دوام بیاورند. این سگ ها موهای بسیار پرتراکم دارند. به همین دلیل به راحتی خیس نشده و در برابر برف کامل محافظت شده هستند. دم این سگ ها ضخیم و پرپشت بوده و معمولاً یک پیچش ساده در خود دارند.

خصوصیات مربوط به پوست و موی بزرگ ترین سگ های جهان

خصوصیات اخلاقی بزرگ ترین سگ جهان در ایران

ممکن است فکر کنید بزرگ ترین سگ جهان در ایران دارای خلق و خویی بسیار تند است. این حرف شاید تا حدودی درست باشد اما همیشه این طور نیست. خصوصیات اخلاقی هر سگی به شیوه تربیت او بستگی دارد. سگ های سراب نسبت به غریبه ها بی تفاوت هستند مگر آن که احساس خطر کنند. این سگ ها رد هنگام احساس خطر حالت تدافعی به خود می گیرند و در صورت لازم روحیه جنگجویی خود را به کار می برند. این سگ ها در مواقع خطر بسیار نترس و شجاع عمل می کنند و هیچ واهمه ای از حیوانات وحشی و درنده ندارند.

خصوصیات یادگیری و هوشی بزرگ ترین سگ های ایران

سگ های نژاد سراب با اینکه که لقب بزرگ ترین سگ جهان در ایران را دارند، هوش بالای آن ها ستودنی است. شاید این سگ باهوش ترین نژاد سگ نباشد اما در زمره سگ های باهوش قرار می گیرد. اگر این سگ ها در زمان توله مورد تربیت و آموزش قرار بگیرند می توان از تمام ظرفیت هوش آن ها استفاده کرد. این گونه می توان به بهترین شیوه آن ها را تربیت کرد و به کار گرفت.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید