مقایسه پیت بول و کن کورسو

 پیت بول و کن کورسو دو نژاد سگ بسیار محبوب و دوست داشتنی با خصوصیات و روحیات مختلف هستند اما با مقایسه آن ها متوجه می شوید شباهت های چشمگیری نیز دارند. در ادامه این مقاله برای مقایسه پیت بول و کن کورسو، شباهت ها و تفاوت های آن ها را از از جنبه های گوناگون مورد بررسی قرار می دهیم.

شباهت های پیت بول و کن کورسو

از جمله شباهت های این دو نژاد به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • مشخصات ظاهری: هر دو نژاد ظاهری چشمگیر با سرهای بزرگ و قالب دار، بدن های قدرتمند، عضلانی و پوزه های گسترده و قدرتمند دارند. پشم سفت و براق هر دو آنها کوتاه بوده که نگهداری از آن را آسان می کند.
  • خصوصیات رفتاری: هر دو نژاد با خانواده هایشان مهربان هستند، سرشت و طبیعتشان محافظ و هوشیار است و تا زمانی که کاملاً اجتماعی شده و آموزش دیده باشند، با کودکان خوب هستند. با این حال، ممکن است هر دو دارای یک تمایل غریزی قوی به شکار کردن باشند و ممکن است با حیوانات دیگر همراهی داشته یا نداشته باشند. اجتماعی کردن مناسب آن ها بسیار مهم است.

شباهت های پیت بول و کن کورسو

تفاوت های پیت بول و کن کورسو

تفاوت این دو نژاد در دسته بندی زیر قابل انجام است:

  • اصالت: نژاد اصلی کن کرسو از ایتالیا است و پیت بول ریشه در انگلیس دارد. موضوعی که در مقایسه پیت بول و کن کورسو حائز اهمیت است ریشه اولیه پرورش آن ها است. این دو نژاد برای انجام کارهای خاصی پرورش داده شده بودند. کن کورسو عمدتاً به عنوان نگهبان پرورش یافت در حالی که پیت بول در ابتدا برای پیشی گرفتن از سایر سگ ها در "مسابقات خونین" میان سگ ها پرورش پیدا کرده بود اما یک همراه خوب، مهربان و همنشین خانواده باقی مانده است.
  • شخصیت: کن کورسو بالغ یک محافظ باوقار و جدی است که ارزش کمی به بازی های بیهوده می دهد در حالی که پیت بول یک سگ شاد، خوشرو و قانع است که همیشه برای تفریح و بازی آماده است.
  • ارتباطات: کن کورسو معمولاً کاملاً با غریبه ها محتاط است و به دنبال جلب توجه یا دادن محبت بی دریغ به صاحب خود نیست. آن ها از نظر رفتاری آرام، ماهیتا ساکت و به طور کلی خونسرد هستند که به جامعه پذیری شدید و آموزشی اختصاصی نیاز دارند.
    از طرف دیگر، پیت بول، توجه و محبت را سخت دوست دارد، به راحتی آموزش می بیند و بیشتر احتمال دارد که غریبه را یک دوست بالقوه فرض کند تا یک تهدید. به طور کلی می توان گفت پیت بول نسبت به کن کورسو اجتماعی تر است. در واقع، پیت بول ها با همه دوستانه هستند در حالی که کن کورسو به مالک خود وفادار است اما از غریبه ها فاصله می گیرد.

تفاوت های پیت بول و کن کورسو

  • ابعاد جثه: در مقایسه پیت بول و کن کورسو به راحتی می توان گفت این دو نژاد از نظر ابعاد جثه نیز با یکدیگر تفاوت دارند. کن کورسو به طور قابل توجهی بزرگتر و سنگین تر از پیت بول است. کن کورسو می تواند 68 سانتیمترقد و بیش از 54 کیلوگرم وزن داشته باشد اما پیت بول ها معمولاً کوچک تر بوده و در حدود 53 سانتیمتر قد و وزن کمتر از 27 کیلوگرم دارند.
  • مشخصات ظاهری: کن کورسو چهره چروکیده تری دارد و دارای لب و لوچه بلند تری نسبت به پیت بول است. اگرچه پشم هر دو نژاد کوتاه و براق است اما در زمستان پشم زیرین ضخیمی در بدن کن کورسو رشد می کند، که بافت آن معمولاً شبیه به گاو است.
  • قدرت گاز گرفتن: یکی از شاخص های مهم در مقایسه پیت بول و کن کورسو قدرت گاز گرفتن آن ها است. قدرت گاز گرفتن یا نیش (که به آن نیرو نیش نیز می گویند) به مقدار نیرویی که یک حیوان قادر به تولید با فک های خود است اشاره می کند و معمولاً به ازای پوند در هر اینچ مربع(psi ) اندازه گیری می شود. کن کورسو دارای قدرت نیش 700 psi است که بیش از دو برابر نژاد روتویلر است. از طرف دیگر، یک پیت بول به طور معمول دارای قدرتی در حدود 235 psi است. البته به یاد داشته باشید که حملات سگ به انسان بسیار نادر است و بیشتر آنها در اثر دفاعی رخ می دهد، مانند وقتی که یک سگ مورد ضرب و شتم قرار می گیرد یا شاهد حمله به صاحب خود است. فراموش نکنید که بیشتر اوقات یک سگ از تمام قدرت نیش خود استفاده نمی کند مگر اینکه برای زندگی خود یا صاحبش بجنگد.
لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید