زایمان سگ گلدن رتریور

زایمان سگ گلدن رتریور می‌تواند برای شما موضوع جالبی باشد اگر به نگهداری سگ‌ها و به‌ خصوص این نژاد علاقه دارید. سگ گلدن رتریور و یا به اختصار سگ گلدن به دلیل خصوصیات مثبت بسیاری که دارد، برای دوستداران حیوانات و به‌ خصوص سگ‌ها، نژاد پر‌طرفدار و محبوبی است. برای مثال می‌توانیم بگوییم که گلدن رتریور بسیار اجتماعی است و خیلی زود می‌تواند در دل اعضای خانواده جا باز کند. اگر فرزند دارید و یا کودکانی در خانواده شما زندگی می‌کنند گلدن رتریور، انتخاب مناسبی به عنوان حیوان خانگی می‌باشد. این نژاد زیبا، اعتماد به نفس بالایی دارد در حالیکه با کنجکاوی و هوش خاص خود، باعث شده برای سالیان طولانی در سر تا سر جهان مشهور باشد. حال اگر یک سگ ماده از این نژاد دارید و علایم بارداری را در آن مشاهده کرده‌اید، دغدغه شما زایمان سگ گلدن رتریور است. حیوانات خانگی هم دقیقاً مانند انسان‌ها در زمان بارداری، حساس هستند و نیاز به مراقبت و توجه ویژه‌ای دارند. این مراقبت‌ها و اطلاعات درباره زایمان سگ گلدن رتریور، باعث می‌شود تعداد توله‌ها متفاوت بوده و سگ دوست‌داشتنی شما، زایمان راحت‌تری داشته باشد. اگر دوست دارید آگاهی بیشتر درباره گلدن رتریور باردار داشته باشید، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

سگ گلدن رتریور باردار

سگ گلدن رتریور باردار مانند انواع نژاد‌های دیگر، علائمی دارد که نشان دهنده بارداری آن می‌باشد. برای مثال سگ گلدن رتریور باردار، در هفته اول و دوم بارداری، اشتهای خود را تا حد زیادی از دست می‌دهد و برای همین ممکن است دچار کاهش وزن شود. اگر حدس می‌زنید که گلدن شما باردار شده است حداقل دو هفته صبر کرده و به نشانه‌های رفتاری و ظاهری آن توجه کنید. پس همان‌ طور که گفتیم یکی از مهم‌ترین نشانه‌ها در سگ گلدن رتریور باردار، کاهش اشتها و وزن می‌باشد. نشانه دوم برای بارداری رتریور، مهربان شدن این سگ است. اگر گلدن رتریور ماده شما، کاهش وزن داشته و رفتار آرام‌تر و مهربان‌تری از خود نشان می‌دهد، به احتمال زیاد باردار است. بعد از دو هفته که این علایم را در گلدن ماده، مشاهده کردید می‌توانید به دامپزشک مراجعه کرده و مطمئن شوید. ما توصیه می‌کنیم حتماً برای اطمینان بیشتر، مراجعه‌ای به دامپزشک حیوانات خانگی داشته باشید تا بتوانید اقدامات لازم و مراقبت‌های ضروری را برای گلدن عزیز خود انجام دهید. زمان بارداری برای این نژاد و به طوری کلی سگ‌ها،‌حدود ۶۳ روز است. در هفته آخر ترشحات بی‌رنگ یا سفید رنگ از واژن سگ، طبیعی هستند که نشان می‌دهد زمان زایمات سگ گلدن رتریور نزدیک شده است. به این ترشحات توجه کنید و اگر دیدید رنگ آن‌ها صورتی است یا دارای قطره‌های خون می‌باشد در اسرع وقت به دامپزشک مراجعه نمایید. اگر همه چیز به خوبی پیش برود سه روز مانده به زایمان سگ گلدن رتریور، درد زایمان آغاز می‌شود که با بیقراری و ناله‌های سگ، متوجه این درد خواهید شد. اگر حیوان اجازه می‌دهد می‌توانید با نوازش کردن آن، کمی آرامش کنید. فراموش نکنید که حیوانات خانگی و به‌ خصوص گلدن رتریور در زمان حامگلی، نیاز به توجه احساسی بیشتری دارد بنابراین در این دوره ۶۳ روزه، سگ عزیزتان را تنها نگذارید و اجازه بدهید همیشه اطراف شما باشد تا احساس امنیت پیدا کند. نهایتاً در روز‌های آخر بارداری، پستان‌های سگ گلدن رتریور بزرگ‌تر شده و ممکن است چند قطره شیر ترشح کنند. به زودی گلدن مهربان شما، مادر خواهد شد.

زایمان سگ گلدن رتریور

 زایمان گلدن رتریور

زایمان گلدن رتریور مانند دیگر سگ‌هایی است که در این وزن هستند. بهتر است ۴ یا ۵ روز قبل از زایمان گلدن رتریور، آشیانه مخصوصی برای آن،‌ درست کنید. این آشیانه می‌تواند از دیواره‌هایی از جنس کارتن، چوب و … باشد. بهتر است کف این آشیانه را روزنامه قرار دهید تا تعویض و تمیز کردن محیط،‌ آسان‌تر شود،‌ به گلدن خود آشیانه را نشان بدهید تا به محیط عادت کند. بهتر است مقداری پارچه‌های پشمی هم در این آشیانه وجود داشته باشد تا حیوان آرامش بیشتری بدست بیاورد. معمولاً ۲۴ ساعت قبل از زایمان گلدن رتریور، درد در پهلوی مادر شدت می‌گیرد که با بیقراری و ناله همراه است. ابتدا یک ماده سبز لزج از واژن خارج می‌شود که همان جفت است، بعد توله‌ها، یکی یکی بیرون می‌آیند. کل فرآیند زایمان ممکن است ۳ ساعت طول بکشد. اگر یکی از توله‌ها در کانال گیر کرد و چند دقیقه طول کشید بهتر است یک دامپزشک را برای معاینه بیاورید. در غیر این صورت، از ورود غریبه‌ها جلوگیری کنید تا حیوان با آرامش توله‌ها را بلیسید و بند ناف را با دندان جدا نماید. حیوانات دارای غریزه قوی در این باره هستند و حتی اگر زایمان اول آن‌ها باشد هم می‌توانند از پس این کار بر بیایند. مادر توله‌ها را به سمت پستان،‌ هدایت می‌کند. شما به عنوان صاحب گلدن،‌ بهتر است محیط آرام و تمیزی برای آن فراهم کنید و با تغذیه مناسب، در رشد بهتر و نقاهت مادر بکوشید.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید