تفاوت ژرمن کینگ و شولاین

ژرمن شپرد سگی باهوش، نترس، شجاع، مشتاق، شاداب و بیقرار برای آموختن است. این سگ به شجاعت و وفاداری مشهور است. ژرمن شپرد سگی جدی است و به نظرمی رسد که استعداد بسیار خوبی در آموختن دارد.
دلایل زیادی وجود دارد که چرا سگ‌های ژرمن یکی از پرطرفدارترین نژاد های سگ در جهان است. یکی از دلایل اصلی، همه کاره بودن آنها است. تعداد کمی از نژادهای سگ وجود داردند که قادر به انجام حرکات نمایشی آموزشی هستند. این تمایز اغلب توسط طرفداران سرسخت این نژاد به اشتباه درک می‌شود. در نتیجه، بسیاری از دارندگان سگ ژرمن شپرد نا امید می شوند وقتی که شپرد آن‌ها نمیتواند انتظاراتشان را برآورده کند. به همین دلیل درک تفاوت بین ژرمن شولاین (Show line) و ورکینگ (Working line) بسیار مهم است.

تفاوت ژرمن کینگ و شولاین

دو نوع مختلف ژرمن شپرد: ورکینگ لاین و شولاین

ورکینگ ها معمولاً کوچکتر هستند و زاویه بسیار کمی دارند. آن‌ها معمولاً تحمل سختی بسیار بالایی دارند. این بدان معنی است که آنها خیلی به درد پاسخ نمی‌دهند. این به یک سگ ژرمن ورک پلیس کمک می‌کند تا وقتی که مجرم مواد مخدر در تلاش است تا او را از بین ببرد، به هیچ عنوان دست از مبارزه نکشد. همچنین این بدان معناست که این سگ به راحتی به دستورات شما پاسخ نمی‌دهد بنابراین تلاش زیادی لازم است تا این سگ را مطیع خود کنید. این سگ‌ها معمولاً در نمایشگاه‌های سگ حضور پیدا نمی‌کنند.
سگ‌های ورکینگ دارای موهای بلند و نا منظم‌اند و در شکار طعمه قوی‌تر اند. هرچیزی که سریع حرکت کند ممکن است طعمه سگ ورک شود. آن‌ها نمی‌توانند با پنجه‌های خود چنگ بزنند، بنابراین از دهان خود برای گرفتن و متوقف کردن طعمه استفاده می‌کنند.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

تفاوت سگ نر و ماده ژرمن


سگ ژرمن شولاین یا همان سگ ژرمن نمایشی، به عنوان واکنشی در برابر صاحبان سگ ورکینگ که وقت، تجربه و یا صبر کافی برای آموزش و استفاده صحیح از یک سگ ورک نداشته اند، پرورش داده شد. در نتیجه، پرورش دهندگان سگ اروپایی سعی در ایجاد یک نسخه خانوادگی و از نظر جسمی جذاب از این نژاد داشتند که اکنون آن را ژرمن شولاین می‌نامیم.

تفاوت ژرمن کینگ و شولاین

ویژگی های ژرمن شولاین

باشگاه پرورش سگ ژرمن شپرد مدت‌ها است که درحال پرورش هر دو نوع شولاین و ورکینگ لاین است. چند مورد از ویژگی سگ ژرمن شپرد شولاین در زیر بیان شده است:

  •  شولاین از نظر بدنی بسیار بزرگتر از ورکینگ لاین است. عرض سر آن کمتر و زاویه دید شولاین گسترده‌تر می‌باشد.
  • سطح انرژی شولاین پایین‌تر از ژرمن ورک است.
  • پوشش شولاین یک دست‌تر است و معمولاً رنگ آن متمایل به قرمز و قهوه‌ای و برنزی و کمر آن مشکی رنگ می‌باشد. همچنین الگوهای مشکی و سیاه در میان سگ‌های ژرمن شولاین کمتر دیده می‌شود، در حالی که این رنگ در میان سگ‌های ژرمن شپرد ورکینگ زیاد است.
  • موهای بدن شولاین ها ضخیم‌تر و بلندتر است.
  • خلق و خوی بسیار وفادار و دوستانه‌ای نسبت به صاحبان خود در هر سنی که هستند دارند، به ویژه هنگامی که با مهارت آموزش دیده باشند.

تفاوت ژرمن کینگ و شولاین

سگ شولاین آمریکایی و کانادایی

این نژاد چهره باریکی دارد و صورت آن بسیار زاویه دار است. این نوع پس از آموزش مناسب، بسیار چابک و مطیع است. لازم به ذکر است که این نژاد اغلب می‌تواند دچار مشکلات لگن شود، که معمولاً پس از چند سال اتفاق می افتد.
در پایان باید گفته شود که سگ‌های ژرمن شپرد دوست دارند که همیشه نزدیک اعضای خانواده باشند و بلعکس از غریبه‌ها دوری می‌کنند. ژرمن شپرد سگی است که به شلوغی و اجتماع علاقه دارد، پس نباید او را برای مدت طولانی تنها گذاشت. این سگ تنها زمانی پارس می‌کند که لازم باشد. شمه قوی در نگهبانی و محافظت دارد و بهتر است که از سنین پایین به صورت تخصصی به آن آموزش داده شود. این سگ با حیوانات دیگر کنار می‌آید و با کودکان بسیار مهربان است. به راحتی می‌توان این سگ را برای اهداف گوناگونی چون سگ گله، نگهبان، راهنمای نابینایان، سگ پلیس، سگ ناجی و ارتش تعلیم داد.

تماس بگیرید توله ژرمن شپرد شولاین - G108
تماس بگیرید توله ژرمن شپرد شولاین اصیل - G112
تماس بگیرید توله نر ژرمن شپرد شولاین مو بلند G-124
تماس بگیرید توله بلک ژرمن شولاین مو کوتاه ماده G-122
لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید