غذای سگ کن کورسو

 مواد غذایی مورد نیاز تمام سگ ها را می توان پروتئین، چربی، کربوهیدرات در کنار فیبر، انواع ویتامین ها و مواد معدنی دانست. در این زمینه باید این نکته را یادآور شد که غذاهای گرانتر لزوما انتخاب های بهتری نیستند، اما معمولا مواد غذایی ارزان قیمت دارای مواد مغذی کمتری اند. کمپانی های تولید غذا به طور کلی سگ های بالای ۵۰ پوند را در رده سگ های غول پیکر به حساب می آورند. سگ های نژاد کن کورسو با وزن بین ۸۵ تا ۱۰۰ پوند در این دسته بندی قرار می گیرند. غذای سگ های غول پیکر دارای کالری کمتری نسبت به دیگر نژاد های سگ است، چرا که این سگ ها نیازمند حفظ تناسب وزن خود هستند. تعداد زیادی از سگ های این نژاد و نژاد های غول پیکر دیگر به دلیل اضافه وزنشان به مشکلات مفصلی از جمله مشکلات مفصل ران مبتلا می شوند. به همین دلیل هم در غذای این سگ ها از مکمل هایی جهت جلوگیری از مشکلات مفصلی استفاده می شود.
توله های این نژاد نیز نیازمند برنامه غذایی مناسب نژاد غول پیکرند. رشد آن ها می تواند تا سه سالگی ادامه داشته باشد و به دلیل سایز و وزنشان رشد بیش از حد سریعشان می تواند منجر به مشکلات مفصلی شود. بنابراین رژیم غذایی که رشد آنها را کنترل کند بسیار مفید است.

مقدار غذای مورد نیاز برای سگ کن کورسو

مقدار غذای مورد نیاز برای این نژاد سگ به چندین عامل بستگی دارد از جمله:

  • میزان فعالیت
  • وزن
  • سن
  • رژیم غذایی
  • سلامت کلی سگ
  • عقیم بودن یا نبودن

همانند انسان ها، سگ های مختلف متابولیسم های مختلفی دارند. سگ های غول پیکر مانند کن کورسو معمولا نیازمند ۲۰ کالری روزانه به ازای هر پوند از وزنشان هستند، اما اگر فعالیت منظم روزانه دارند باید کالری بیشتری دریافت کنند. بعد از اینکه متوجه نیاز های تغذیه ای سگتان شدید، باید به ارزش غذایی موادی که استفاده می کند نیز توجه کنید. مثلا اگر غذایی با ارزش غذایی بالا به سگتان می دهید از مقادیر غذای کمتری استفاده کنید.

آلرژی غذایی سگ کن کورسو

سگ کن کورسو همچنین مستعد آلرژی است، از این رو توجه به رژیم غذایی این گونه از سگ حائز اهمیت است. بنابراین اگر سگتان آلرژی به مواد غذایی به خصوصی دارد باید با دامپزشک مشورت کنید. غذاهایی که معمولا این نژاد از سگ به آن ها واکنش آلرژیک نشان می دهند عبارت هستند از: گوشت قرمز، مرغ، محصولات لبنی، ماهی، تخم مرغ، ذرت، گندم و سویا

پیشگیری از نفخ سگ کن کورسو

مانند همه سگ ها، کن کورسو نیز می تواند با بیماری هایی روبرو شود، اما اغلب این مشکلات به رژیم غذایی آن ها مربوط می شود. مثلا یکی از مشکلات شایع در این نژاد سگ مشکل نفخ است که دلیل اصلی اش فیزیولوژی بدن این نژاد از سگ است. باید توجه داشت که این وضعیت اورژانسی محسوب می شود و نیازمند جراحی است، بنابراین در این شرایط حتما در اولین فرصت به دامپزشک مراجعه کنید. برای پیشگیری از نفخ می توان وعده های کوچکتر را جایگزین وعده های بزرگ کرد و یا از کاسه های مخصوص که به آرام غذا خوردن سگ کمک می کنند استفاده کرد. استفاده از این کاسه باعث می شود سگتان آرام تر غذا بخورد و در حین غذا خوردن هوای کمتری قورت دهد.

بشقاب غذای سگ کن کورسو

میزان کالری مورد نیاز سگ کن کورسو

توجه به کالری مواد غذایی سگتان نیز اهمیت زیادی دارد، به ویژه زمانی که قصد جایگزین کردن غذایی را دارید. شما ممکن است چهار پیمانه از غذایی را به طور روزانه به سگتان بدهید، اما اگر این غذا را با غذایی با کالری بیشتر جایگزین کنید و همان چهار پیمانه را به کار ببرید با مشکل اضافه وزن سگتان مواجه می شوید. بنابراین همیشه به کالری غذاهایی که بر روی برچسب قید شده توجه کنید. یک سگ نر بالغ این نژاد می تواند تا ۱۱۰ پوند و یک سگ ماده این نژاد تا ۱۰۰ پوند وزن داشته باشد. بر اساس تحقیقات اگر سگتان ۱۰۰ پوند وزن داشته باشد، نیازمند ۲۲۰۶ کالری روزانه است. اگر این سگ عقیم باشد یا فعالیت روزانه کمی داشته باشد، برای جلوگیری از اضافه وزن نیازمند کالری کمتری است. به همین ترتیب زمانی که فعال است به کالری بیشتری نیاز دارد.
این میزان تنها میزان کالری پیشنهادی بوده و شما دائما نیازمندید تا کاهش یا افزایش وزن سگتان را بررسی کنید.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید