چگونه زبان سگ ها را بفهمیم

انسان ها از طریق زبان به آسانی می توانند همدیگر را بفهمند و از نیازهای هم مطلع شوند. ولی زبان سگ در زبان بدن آن ها خلاصه شده که چند حرکت نیز بیشتر ندارند. البته این حرکات شامل زوزه کشیدن، پارس کردن و عوعو کردن بوده که به دلیل حرکات کم به زبان بدن متوسل می شوند و بر اهمیت آن می افزایند. در اینجا قصد داریم با زبان سگ ها بیشتر آشنا شویم، با دهکده حیوانات همراه باشید.

 

نحوه تشخیص دادن زبان سگ ها

نحوه تشخیص دادن زبان سگ ها

شناخت زبان سگ مجموعه ای از راه های فوق العاده جهت برقراری ارتباط با هدف های متعدد و احساسات است. البته اکثر انسان ها سعی می کنند از طریق روش های گوناگون آموزش ها و یا دستورات مختلف زبان خود را به سگ ها بفهمانند. حال اگر سگ به محض دیدن صاحب خود نیازهای روزمره همچون گرسنگی را می توانست با کلام به بیان کند، مسلماً کار نگهداری از آن آسان تر می شود. ولی خوشبختانه یا متأسفانه سگ ها با حضورشان قادر هستند که نیاز خود را به صاحب انتقال دهند. درنتیجه تعداد سینگال های صوتی جهت فهمیدن حرف سگ ها بسیار کم است. در حالت کلی زبان یا صدای سگ ها به شرح زیر است:

نفس نفس زدن (له له زدن)

اگر سگ در حالت طبیعی حیوان آرامی ‌باشد نفس نفس زدن آن نیز خیلی آرام خواهد بود تا جایی که شبیه تنفس همیشگی است. البته فهمیدن زبان سگ، پروسه کاملاً دشوار و در عین حال آسان است که به نحوه ارتباط صاحب با سگ بستگی دارد. پس زمانی که سگ ها پرانرژی و شاد هستند، له له می زنند. همچنین توله سگ ها هنگام قدم زدن به دلیل خستگی به نفس نفس می افتند که کاملاً طبیعی است. پس سگ ها زمان عصبانیت، رنج بردن از ضربه شدید، بیماری و گرمازدگی شروع به له له زدن می کنند.

پارس کردن سگ

یکی دیگر از نشانه های زبان سگ همان پارس کردن است که شباهت زیادی به داد زدن انسان ها دارد. در حالت کلی حیوان سعی دارد که احساسات خود را از طریق پارس کردن به نمایش بگذارد. همچنین پارس کردن سگ در سطح های متعددی صورت می گیرد که احتمال دارد شدیدتر شود. البته پارس کردن پشت سرهم و با صدای بلند از حضور یک فرد غریبه خبر می دهد و نوعی هشدار محسوب می شود.

چگونه معنی حرکات سگ را بفهمیم

چگونه معنی حرکات سگ ها را بفهمیم؟

همان گونه که قبلاً اشاره شد زبان سگ محدود بوده و مابقی خواسته ها و احساسات خود را از طریق زبان بدن بیان می کند. پس مهم ترین حرکات سگ ها به شرح زیر هستند:

سگ دم خود را در حالت پایین نگه می دارد. (اگر سگ به آرامی دم خود را واکس می کند نمی داند چه خواسته ای از صاحب خود دارد. همچنین هرچه سرعت این عمل بیشتر باشد به این معنی بوده که اقتدار صاحب خود را به رسمیت می شناسد)

سگ پشت خود را به سوی صاحب می چرخاند. (به پشت نشستن سگ نشانه اعتماد حیوان به صاحب است)

سگ پنجه جلو خود را به سمت بالا حرکت می دهد. (زمانی که سگ پنجه جلو خود را به سمت بالا حرکت می دهد از مشاهده چیزی خبر داده که به آن خیلی علاقه مند است)

سگ به طور کامل به بدن خود حالت می دهد. (همچون خیس بودن سگ)

سگ پنجه خود را روی زانو صاحبش قرار می دهد. (هنگامی که سگ پنجه خود را روی زانوی صاحبش قرار می دهد، سعی دارد خود را مسلط بر صاحب نشان دهد)

سگ سر خود را بر روی ران یا زانوی صاحبش قرار می دهد. (سگ نوازش می خواهد)

شناخت زبان بدن سگ ها

زبان سگ یا زبان بدن سگ می تواند سرنخ هایی را در اختیار صاحب خود بگذارد که در چه حالی به سر می برد. پس برای شناخت زبان بدن سگ ها باید از تمام حرکات آن ها مطلع شد که به شرح زیر است:

سیخ شدن یا بلند شدن موهای سگ

یکی از بارزترین حرکت های زبان سگ یا زبان بدن سگ همان سیخ شدن موها است که رفتار تهاجمی حیوان را نشان می دهد. پس بر اساس رفتارشناسی سگ ها، بلند شدن مو در سگ ها همچون گربه ها بدین معنا است که فاصله طرف مقابل با سگ یا گربه حفظ شود. همچنین نزدیک بودن خطر را نیز نشان می دهد.

دم تکان دادن سگ

دم تکان دادن یکی از حرکت های بدنی سگ بوده که انرژی و خوشحالی حیوان را به نمایش می گذارد. پس زبان سگ، حرکات متعددی را در بر می گیرد. برای مثال اگر دم حیوان بین پاهایش قرار گرفته باشد، عصبی بودن یا ترس سگ را نشان می دهد. حال اگر دم سگ نوک تیز و راست باشد، یعنی حیوان حواسش خیلی جمع است.

با بررسی موارد فوق می توانید رفتار سگ را به راحتی شناسایی کنید و ارتباط مناسب تری با حیوان خانگی خود برقرار کنید.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید