ایا سگها قهر میکنند

تمام موجودات زنده از جمله گیاهان و حیوانات احساس دارند و احساسات خود را به نوعی بروز می دهند. سگ حیوانی باهوش و وفادار است که می تواند با صاحب خود بازی کند یا دوست شود. اما آیا سگ ها قهر می کنند؟ بله همان طور که سگ می تواند با صاحب خود دوست شود و به او وفادار باشد می تواند قهر هم بکند. اگر به سگ خانگی خود اهمیت ندهید با شما قهر می کند. در اینجا قصد داریم به قهر کردن سگ ها و نشانه های آن بپردازیم، با دهکده حیوانات همراه باشید.

یکی از مشکلات افراد، عدم توانایی ارتباط برقرار کردن با سگ است. باید بهترین راه کارها برای ارتباط برقرار کردن با سگ را بدانید تا سگ شما افسرده و غمگین نشود و قهر نکند. اما چه مواقعی سگ ها قهر می کنند؟ مواقعی که با سگ ها بد رفتاری شود و ارتباط ناخوشایند برقرار شود سگ قهر می کند. اضطراب و استرس سگ به دلایل مختلف از جمله: بی حوصلگی، دعوا کردن و داد کشیدن و تنبیه سگ مهم ترین عوامل قهر کردن سگ ها است. در ادامه مهم ترین عواملی که باعث قهر کردن سگ می شود را مورد بررسی قرار می دهیم.

استرس و اضطراب عامل تشدید قهر در سگ ها

استرس و اضطراب عامل تشدید قهر در سگ ها  

همان طور که گفتیم سگ ها احساس دارند و مانند انسان ممکن است استرس و اضطراب پیدا کنند و یا افسرده بشوند. استرس و اضطراب عامل تشدید قهر در سگ ها می شود. همان طور که در انسان استرس و اضطراب به وجود می آید. حیوانات هم ممکن است بنا به شرایط ممکن است استرس و اضطراب پیدا کنند. استرس و اضطراب در سگ به دلایل مختلفی به وجود می آید. مهم ترین عواملی که باعث ایجاد استرس در سگ ها می شود عبارت اند از:

  • تغییر اساسی در وضعیت سگ ممکن است سگ را دچار استرس کند.
  • سگ با از دست دادن صاحب خود دچار استرس و اضطراب می شود.
  • فروختن یا مردن یک حیوان خانگی دیگر، مخصوصاً اگر هم بازی سگ باشد.
  • بعد از خرید سگ اگر یک حیوان خانگی دیگر بگیرید، باعث قهر کردن و استرس سگ می شود.
  • اسباب بازی مورد علاقه ی سگ را اگر از سگ بگیرید یا خراب کنید، با شما قهر خواهد کرد.
  • جابه جایی مکان استراحت سگ، باعث می شود، استرس پیدا کند و سگ قهر کند.
  • دعوا کردن، زدن و داد کشیدن سر سگ باعث می شود سگ استرس پیدا کند و قهر کند.

تنبیه کردن عامل قهر در سگ ها

تنبیه کردن عامل قهر در سگ ها           

سگ با اینکه ظاهری خشن و وحشی دارد، اما این وحشی گری و ظاهری خشن برای دشمنان و نا اهلان و غریبه ها است. سگ با دوستان و صاحب خود نه تنها مهربان و آرام است. بلکه حساس به رفتار و کردار صاحب خود نیز است. با دعوا کردن، داد کشیدن و تنبیه، سگ با شما قهر می کند. تنبیه کردن عامل قهر در سگ ها است. اما توجه داشته باشید اگر سگ کار اشتباهی انجام داد و شما به این خاطر سگ را تنبیه کردید سگ بعد از مدتی به اشتباه خود پی خواهد برد و به پیش شما بر می گردد. البته از این نکته نباید غافل شد که تنبیه کردن حیوانات و تنبیه کردن سگ راه و روش خود را دارد. کارشناسان ما در دهکده حیوانات راه و روش اصولی پرورش سگ، تنبیه و تشویق کردن سگ را آموزش می دهند.

نداشتن برنامه منظم سرگرمی

سگ دوست دارد بازی کند و جنب و جوش داشته باشد. نداشتن برنامه منظم سرگرمی باعث بی حوصله شدن و افسردگی و قهر کردن سگ می شود. جالب است بدانید سگ مانند انسان دوست ندارد در یک مدت طولانی بی کار باشد. مخصوصاً اگر محیط بسته باشد و سگ بیش از حد در محیط بسته مثل قفس یا لانه خود باشد با شما قهر می کند.

کلام آخر

سگ موجود عجیبی است و دوست دارد به طور مداوم بازی کند و با دیگران ارتباط بر قرار کند. اگر دیدید سگ شما کسل است یا با شما قهر است، کمی تأمل کنید که آخرین باری که سگ را به گردش برده اید و با سگ بازی کرده اید، کی بوده است. اگر سگ شما با شما قهر کرده بود با بردن به هوا خوری و بازی کردن با سگ، بدانید خوشحال می شود.

 

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید