چگونه سگ هاسکی را تربیت کنیم

شاید بهتر باشد هنگامی که با سگ‌ خود بازی می‌کنید، کمی از وقت خود را نیز صرف آموزش او کنید. انواع نژاد سگ‌ ها معمولا به دلیل خصوصیات منحصربفرد خود تلاش می‌کنند تا به دستورات صاحبان خود عمل کنند. اما حواستان باشد که چیزهای خوب به او یاد دهید، چراکه سگ‌ها مخصوصا نژاد هاسکی اگر به انجام کاری عادت کنند امکان تغییر دادن آن بسیار سخت می‌شود. پس، چگونه سگ هاسکی را تربیت کنیم تا رفتارهای او نامناسب نشود؟ برای دریافت پاسخ این سوال ادامه مطلب را از دست ندهید.

چگونه سگ هاسکی را تربیت کنیم

چگونه سگ هاسکی را به خوبی تربیت کنیم ؟

در طول آموزش سعی کنید ثابت قدم باشید. سگ‌ها گاهی متوجه منظور شما نمی‌شوند. برای این‌که هاسکی خود را به انجام کاری تشویق کنید برای او پاداش در نظر بگیرید و هرگز او را خسته نکنید. اگر سگ شما از انجام کاری که از او خواستید عاجز بود، نباید او را سرزنش کنید. بهتر است به کاری که از او خواسته‌اید فکر کنید و کمی منصف باشید. نژاد هاسکی بسیار حساس است و اگر صاحب خوبی برای او نباشید، رابطه او با شما کاملا سرد خواهد شد.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

شرایط نگهداری سگ هاسکی

جلوگیری از خروج او هنگام باز بودن درب

بسیاری از هاسکی‌ها هنگام باز شدن درب منزل به طور غریزی اقدام به فرار می‌کنند. برای جلوگیری از این‌کار باید به او بفهمانید که حق بیرون رفتن از درب را ندارد. برای این‌کار کافیست به دور گردن او قلاده بیاندازید و درب را باز کنید. اگر قصد فرار داشت درب را ببنیدید و با گفتن جمله "نه" او را بنشانید. این‌کار را تا زمانی ادامه دهید که سگ شما بفهمد هنگام باز بودن درب حق خروج را ندارد.

چگونه سگ هاسکی را تربیت کنیم

نحوه درست جویدن را به او یاد دهید

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه سگ هاسکی را تربیت کنیم تا هنگام استرس، هر چیزی را گاز نگیرد؟ هاسکی‌ها علاقه دارند برای تسکین استرس خود شروع به جویدن اشیا کنند. هر گاه متوجه شدید که سگ شما به دنبال چیزی برای جویدن است، وقت آن رسیده تا اشیای مناسبی نظیر دستبند های چرمی برای آن‌ها فراهم کنید.
سگ‌ها قدرت تشخیص ندارند و ممکن است چیزهای سفتی را گاز بگیرند که منجر به آسیب دندان‌هایشان شود. برای جلوگیری از این‌کار اشیای مضر و سفت را با عصاره فلفل اسپری کنید تا هر گاه اقدام به جویدن آن کردند بلافاصله از آن فاصله بگیرند. این امر ذهن آن‌ها را شرطی کرده و دیگر سراغ چنین اشیایی نمی‌روند.

چگونه سگ هاسکی را تربیت کنیم

مانع حفاری کردن خاک توسط آن‌ها شوید

یکی از سوالاتی که مطرح می‌شود این است که چگونه سگ هاسکی را تربیت کنیم تا دیگر زمین را حفاری نکند. هاسکی‌ها علاقه زیادی به کندن زمین دارند و معمولا این‌کار را برای پنهان کردن مدفوع خود انجام می‌دهند. اگر در منزلتان باغچه دارید، بهتر است دور آن را حصار بکشید تا هاسکی شما نتواند به آن ورود کند. توجه داشته باشید که سرعت عمل هاسکی‌ها در کندن زمین بسیار بالاست؛ بنابراین، امتداد دیورا‌ها و درب خروجی را حتما سیمان کنید تا از فرار آن‌ها جلوگیری شود.
جلوی پرش او از دیوار را بگیرید
بسیاری از صاحبان این نژاد زیبا می‌پرسند که چرا هاسکی‌ها همیشه برای بالا رفتن از دیوار تلاش می‌کنند؟ تنها پاسخ این است که در سیبری همیشه چیز جالبی در آن سوی یخ‌ها و برف‌ها است. این غریزه آن‌هاست که همیشه به دنبال ماجراجویی باشند. پس چگونه سگ هاسکی را تربیت کنیم تا از خیر این غریزه خود بگذرد؟ متاسفانه، هنوز کسی موفق به ترک این عادت هاسکی‌ها نشده است. بنابراین، باید دیوارها را بلندتر کنید تا فکر ماجراجویی به سرشان نزد.

چگونه سگ هاسکی را تربیت کنیم

جلوی لیس زدن‌های مکرر او را بگیرید

هاسکی‌هایی که مدام در حال لیس زدن اشیا و گاز زدن آن‌ها هستند بسیار مستعد عادت به این حرکت هستند؛ به گونه‌ای که اگر جلوی این‌کار گرفته نشود در آینده به یک هاسکی هجومی و پاچه‌گیر تبدیل خواهند شد. البته، منظور لیس‌زدن‌های مکرر است، چراکه امر لیس زدن در تمام سگ‌ها رایج بوده و نمی‌توان همه آن‌ها را مشکل‌ساز قلمداد کرد.
برای جلوگیری از این‌کار باید آن‌ها را به جویدن اشیای بسیار نرم عادت دهیم تا آرواره‌های او قوی نشود. هدف از این تمرین این است که سگ درک کند که امکان آسیب به دندان او وجود دارد. جالب است بدانید که حیوانات همیشه از صدمه زدن به خود اجتناب می‌کنند و اگر بفهمند که انجام کاری منجر به آسیب آن‌ها می‌شود به‌سرعت از کار خود دست می‌کشند.
در این مطلب آموختیم که چگونه سگ هاسکی را تربیت کنیم تا رفتارهای ناپسند و غریزی خود را کنار بگذارد. آموزش حیوانات در سال‌های اول تولد بسیار مهم بوده و اگر در این دوران از تربیت درست آن‌ها غفلت کنید، هیچ‌گاه نمی‌توانید رفتاهای بد آن‌ها را اصلاح کنید. در تربیت سگ‌ها به‌ویژه نژاد هاسکی هرگز سیستم آموزش بر مبنای پاداش را فراموش نکنید. هاسکی‌ها همیشه از تحسین شدن استقبال کرده و با خوردن چند وعده غذای خوشمزه از تمام دستورات شما اطاعت خواهند کرد.

آموزش نشستن به سگ هاسکی

اگر نسبت به اهمیت نشستن سگ هاسکی آگاهی داشته باشید، حساسیت زیادی برای یاد دادن این امر به آن ها به خرج خواهید داد. در واقع سگ ها معمولا به صورت طبیعی تمایل به نشستن دارند. به همین علت یکی از نخستین آموزش هایی که به سگ هاسکی داده می شود، نشستن است. آموزش نشستن سگ هاسکی این کمک را به شما می‌ کند که بتوانید از رفتارهای ناخواسته آن را کنترل کنید. روش های مختلفی در این زمینه وجود دارند که به شما این امکان را خواهند داد تا بتوانید برای آموزش نشستن به سگ به راحتی عمل کنید. سعی کنید برای یاد دادن سگ هاسکی نکات کلیدی را در نظر داشته باشید. هر اندازه که برقراری ارتباط با سگ حائز اهمیت است، می توان بیان کرد که در یادگیری سگ استفاده از زبان بدن نیز بسیار کاربردی خواهد بود. با سایت دهکده حیوانات همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهیم.

آموزش نشستن به سگ هاسکی

۵ روش کاربردی برای آموزش نشستن به سگ

یکی از ابتدایی ترین و ساده ترین کارها هنگام نگهداری از سگ، آموزش نشستن به این حیوان خواهد بود. سعی کنید برای هر کاری حوصله به خرج دهید. آموزش نشستن به سگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. سگ ها برای یاد گرفتن به مانند کودکان نیاز به تمرین و تکرار خواهند داشت. روش های متفاوتی در این بین به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید دستور نشستن به سگ ها را به آن ها یاد بدهید.

۵ روش کاربردی برای آموزش نشستن به سگ

آموزش نشستن به سگ

راهکار نخست برای آموزش نشستن به سگ این است که به آرامی پیش بروید. با توجه به اینکه سگ هاسکی به شدت مستعد یادگیری است، می توانید با تمرین و تکرار تمام دستورات خود را به آن ها آموزش دهید. سعی کنید برای آموزش نشستن به سگ در نخستین گام محیط مناسبی را انتخاب نمایید. محیطی که انتخاب می کنید به سگ احساس راحتی می دهد. توصیه ما به شما این است برای آموزش نشستن به سگ، محیط خانه را انتخاب کنید. با توجه به اینکه در محیط بیرون از خانه حواس سگ به موارد بسیاری پرت می شود. گاهی اوقات امنیت این حیوان به خطر خواهد افتاد. مورد بعدی برای آموزش نشستن به سگ، توجه به خلق و خوی نژاد این حیوان خواهد بود. گاهی اوقات ممکن است در ابتدای تمرین بسیار شاد و فعال باشد. با این حال در طول تمرین متوجه می شوید که شادابی خود را از دست می دهد. سعی کنید در این شرایط زمان تمرین را کاهش دهید.

آموزش نشستن به سگ

آموزش نشستن به سگ با تشویقی

یکی دیگر از راهکارهای آموزش نشستن به سگ، استفاده از موارد تشویقی خواهد بود. در واقع کارشناسان بر این باورند که متداول ترین روش برای آموزش سگ، استفاده از تشویقی است. برای این کار می توانید از خوراکی های مفید استفاده نمایید. با کمک گرفتن از تشویقی می توانید توجه سگ را جلب کنید. در واقع مهمترین نکته ای که هنگام آموزش دادن به سگ باید در نظر بگیرید این است که به طور کامل باید توجه آن به شما و دستوری که به آن می دهید، جلب شود. برای آموزش نشستن سعی کنید تشویقی را به سگ نشان دهید و سپس فرمان نشستن را صادر کنید. هنگام نشستن سگ بهتر است که آفرین بگویید. پس از این مراحل می توانید سگ را آزاد بگذارید. چنانچه احساس می کنید دستور نشستن را به سگ هاسکی یاد داده اید، می توانید روی به حذف تشویقی بیاورید. معمولا بعد از گذشت دو هفته می‌ توانید برای حذف تشویقی اقدام نمایید.

آموزش نشستن به سگ با تشویقی

آموزش نشستن به سگ با تحسین رفتار طبیعی

یکی دیگر از روش هایی که می تواند برای آموزش نشستن به سگ کاربردی باشد، تحسین رفتار طبیعی این حیوان خواهد بود. معمولا برای سگ های آرام این روش کاربردی است. علاوه بر این هنگام بالا رفتن سن سگ می توانید از این روش کمک بگیرید. اگر به دنبال آموزش نشستن به سگ هستید، بهتر است که محیطی راحت برای شروع تمرین انتخاب کنید. پس از آن سعی کنید به تماشای کارهای طبیعی سگ بپردازید. در حین انجام این کار و هنگامی که پشت سگ به زمین برخورد کرد، می توانید سرش را نوازش داده و به او فرمان نشستن را بدهید. کمک گرفتن از یک تشویقی نیز در این بین شما را یاری خواهد کرد. تکرار این تمرین می تواند به خوبی برای آموزش نشستن به سگ کاربردی عمل کند. فراموش نکنید که به هیچ عنوان نباید از لحن تند و خشن برای آموزش دادن به سگ در این روش استفاده نمایید.

آموزش نشستن به سگ با تحسین رفتار طبیعی

آموزش نشستن به سگ با قلاده

برای آموزش دادن سگ های بیش فعال و بازیگوش بهتر است که از قلاده کمک بگیرید. ابتدا قلاده را به سگ خود ببندید. در بستن قلاده دقت داشته باشید که این کار را محکم انجام ندهید. محکم بستن قلاده موجب آزار سگ می شود. در نتیجه تلاش شما بی نتیجه خواهد ماند. حال می توانید در کنار سگ بایستید و برای نشستن، آن را تشویق کنید. به آرامی سعی کنید نشیمنگاه سگ را به سمت زمین هدایت نمایید. اگر در این زمینه سگ همکاری لازم را با شما ندارد، می توانید برای تعویض محیط آموزشی اقدام کنید. برای آموزش با استفاده از این روش با توجه به اینکه سگ های بازیگوش را در اختیار دارید، صبوری به خرج دهید. پس از آن که با استفاده از فشار دست آموزش نشستن را به سگ خود دادید، می‌ توانید آرام آرام بدون لمس بدن سگ و کمک گرفتن از فشار دست این روش را مجددا انجام دهید.

آموزش نشستن به سگ با قلاده

ساده ترین روش برای آموزش نشستن به سگ

روش دیگر برای آموزش نشستن به سگ استفاده از نکات ساده است. در واقع برای اینکه به سگ خود نشستن را آموزش دهید، می توانید از زبان بدن کمک بگیرید. به هیچ عنوان کیفیت را فدای کمیت نکنید. حفظ آرامش و رضایت سگ از نکات مهم برای یاد دادن به این حیوان است. صبر، صبر و صبر از جمله اساسی ترین رمزها برای آموزش دادن به سگ شناخته می شود. استفاده از وسایل مختلف نیز می تواند برای آموزش نشستن به سگ کاربردی باشد. به عنوان مثال برخی از خوراکی های کم کالری را می توانید در این زمینه به کار بگیرید.
اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، مجموعه دهکده حیوانات به واسطه تخصص و تجربه‌ ای که در این زمینه دارد، پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. برای کسب اطلاعات می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 

1,200,000 تومان سگ هاسکی سفید - H101 اضافه به سبد خرید
تماس بگیرید هاسکی چشم یخی - H102
تماس بگیرید توله سیبرین هاسکی اصیل - H103
تماس بگیرید سگ هاسکی گلد - H106
لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید