نژاد سگ پرستار بچه

پیوندی که از دیرباز بین انسان و سگ وجود دارد، غیرقابل انکار است. به همین دلیل است که از سگ‌ها به عنوان بهترین دوست انسان یاد می‌شود. آن‌ها موجوداتی انعطاف‌پذیر و دوست‌داشتنی هستند که با انسان‌ها ارتباط بسیار خوبی دارند؛ تا جایی که حتی از کودکان انسان نیز مراقبت می‌کنند. نژاد سگ پرستار بچه به دلیل غریزه‌ای که در خود دارد، فرزندان انسان را مانند فرزندان خود می‌بیند و از آن‌ها با جان و دل مراقبت می‌کند.

آشنایی با سگ مراقب بچه

اغلب نژاد سگ‌ها عاشق نوزادها و کودکان خردسال هستند و اگر مدت زمان زیادی را در کنار هم سپری کنند، رابطه‌ای جدایی‌ناپذیری با هم ایجاد خواهند کرد. ویژگی مشترک سگ‌ها و نوزادها در بازی کردن، موجب شده است تا همبازیان بسیار خوبی برای هم باشند. یکی از نژادهایی که به نژاد پرستار بچه معروف است نژاد گولدن رتریور (Golden Retriever) است.

نژاد سگ پرستار بچه

نژاد گولدن رتریور

این نژاد در کشور اسکاتلند پرورش می‌یابد و از آن به عنوان سگ پرستار نیز یاد می‌شود. البته این لقب کمی اغراق‌آمیز است و صرفا به خاطر رابطه خوب و عمیق آن‌ها با کودکان اعطا شده است. سگ‌های گولدن بسیار قابل اعتماد هستند و رابطه بسیار نزدیکی با صاحبان و خانواده آن‌ها برقرار می‌کنند. گولدن رتریورها عاشق دویدن در فضای باز هستند و اگر تنها یک روز به پارک نروند، افسرده خواهند شد.
نگهداری از این سگ‌ها که به نژاد سگ پرستار بچه معروفند بسیار ساده بوده و اگر نیازهای ناچیز آن‌ها، یعنی خوراک و تفریح را برایشان فراهم کنید، بسیار مطیع و حرف گوش‌کن خواهند بود. البته باید نسبت به تغذیه آن‌ها کمی محتاط بود؛ چراکه مستعد اضافه وزن هستند و اگر از رژیم غذایی مناسبی پیروی نکنند، خیلی زود چاق می‌شوند. همچنین لازم است در سال‌های ابتدایی تولد خود، هر 3 ماه یک‌بار توسط دامپزشک معاینه شوند.
نژادهای زیادی هستند که رابطه بسیار نزدیکی با کودکان دارند، اما گولدن رتریورها به دلیل رابطه صمیی‌ترشان کمی از سایر نژادها فاصله گرفته‌اند. اما اغلب این سگ‌ها دارای وجوه مشترکی در پرستاری از کودکان هستند که در ادامه به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

نژاد سگ پرستار بچه

ویژگی‌های نژاد سگ پرستار بچه

ویژگی‌های مشترکی که بین سگ‌های پرستار وجود دارد بسیار جالب بوده و دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست.

  • خوابیدن با کودکان

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های سگ‌های پرستار این است که می‌دانند چه موقعی همراه با کودکان به خواب بروند. از آنجایی که آن‌ها تمام حواس خود را به بچه‌ها معطوف می‌کنند، مانند ربات تمام رفتارها و حالات آن‌ها را تقلید می‌کنند؛ به گونه‌ای که اگر بچه‌ها بخوابند، آن‌ها نیز می‌خوابند؛ اگر بیدار شوند، آن‌ها نیز بیدار می‌شوند.

  • تبدیل به تخت خواب می‌شوند

نژاد سگ پرستار بچه زمانی که احساس کند کودکان در حال خوابیدن هستند، بلافاصله خود را به آن‌ها ملحق کرده و آن‌ها را در آغوش خود می‌گیرند. حتی برخی از آن‌ها خود را به عنوان بالشت نوزادان، در زیر آن‌ها قرار می‌دهند.

نژاد سگ پرستار بچه

  • با نوزادان ابراز همدردی می‌کنند

یکی از منحصربفردترین ویژگی‌ها سگ‌های پرستار دلسوز بودن آن‌هاست. سگ‌های پرستار وقتی که نوزادان گریه کنند، تا جایی که بتوانند آن‌ها را نوازش خواهند کرد. حتی در برخی از مواقع مشاهده شده است که از خود رفتار تهاجمی نشان داده و به کسی اجازه نزدیک شدن به نوزادان را نمی‌دهند.

  • بچه‌ها را گرم نگه می‌دارند

یکی از خصلت‌هایی که تمام سگ‌ها به ویژه نژاد سگ پرستار بچه دارند، این است که توله‌های خود را همیشه گرم نگه می‌دارند. این امر باعث شده است تا آن‌ها همین غریزه را نسبت به بچه‌ها نیز داشته باشند. آن‌ها وقتی می‌بینند که پتوی بچه‌ها کنار رفته، آن را مجددا روی کودکان می‌اندازند. جالب است در برخی مواقع حتی به این کار نیز راضی نشده و کودکان را به آغوش گرم خود می‌کشند.

نژاد سگ پرستار بچه

سگ‌ها از لحاظ عاطفی بسیار نزدیک به انسان‌ها هستند و اغلب خصوصیات اخلاقی آدم‌ها را دارند. این حیوانات از گذشته وفاداری خود به انسان‌ها را ثابت کرده‌اند و در بسیاری از مواقع برای حفظ سلامتی صاحبان خود، جانشان را از دست داده‌اند. نژادهای مختلفی وجود دارد که رابطه نزدیکی با نوزادان و بچه‌ها دارند؛ اما نژاد گولدن رتریور، کمی با بقیه متفاوت بوده و توجه بیشتری به کودکان می‌کند؛ به گونه‌ای که بسیاری از علاقمندان به سگ و دوست‌داران حیوانات آن را پرستار بچه نامیده‌اند.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید