تربیت سگ کن کورسو

 امروزه علاقه ی بسیار به سگ ها باعث شده تا خانواده ها از آن ها به عنوان حیوان خانگی نگهداری کنند، به طوری که نگهداری از سگ ها به نوعی سبک زندگی در زندگی امروزه تبدیل شده است. البته برخی از آنها نیز برای محافظت از خانواده و خانه شان از سگ های نگهبان نگهداری می کنند. نژادهای مختلفی برای سگ های نگهبان و یا محافظ وجود دارد که سگ کن کورسو یکی از این سگ های نگهبان است. سگ کن کورسو از هوش بسیار بالایی برخوردار است و شما باید بدانید توله سگ کن کورسویی که به عنوان نگهداری انتخاب می کنید، طولی نمی کشد که به یک سگ بزرگ و قوی تبدیل می شود. پس شما باید با راه های تربیت سگ کن کورسو آشنا باشید. 

آموزش کن کورسو در زمینه های مختلف

دراین مطلب به برخی از این راه ها ی آموزش کن کورسو پرداخته ایم، برای آشنایی بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش نظافت کن کورسو

 بی شک یکی از اولین گام ها برای تربیت سگ کن کورسو، آموزش او برای دستشویی کردن در جای مخصوص خودش است. زیرا برای اینکه از سگ تمیزی برخوردار باشید، این گام از مهم ترین ها است. روش هایی برای این آموزش وجود دارد که اگر از آنها پیروی کنید مشکلی نخواهید داشت. وقتی حس کردید که سگ شما می خواهد در داخل خانه و یا جای نامناسبی کثیف کاری کند، با چشم هایتان به او نگاه کنید، زمانی که حس کردید او می خواهد کار خودش را انجام دهد با یک «نه» بلند او را از انجام این کار منع کنید. همچنین می توانید وقتی حس کردید سگ کن کورسوی شما دستشویی دارد، او را به بیرون و محل مخصوص دستشویی اش ببرید تا کارش را انجام دهد. با تکرار این کار سگ شما حتما به این کار عادت خواهد کرد.

آموزش پارس کردن سگ کن کورسو

همه سگ ها به عنوان حالتی از گارد گرفتن در برابر هر کسی که بخواهد به آنها نزدیک شود پارس می کنند و سگ کن کورسو که یکی از سگ های نگهبان است از این عادت مستثنی نیست. شما نیز باید برای تربیت سگ کن کورسو بتوانید پارس کردن او را کنترل کنید. در مرحله اول برای درخواست سگ کن کورسو برای پارس کردن یک کلمه مانند «الان» یا «حرف بزن» برای او انتخاب کنید تا وقتی غریبه ای به شما و یا خانه شما نزدیک می شود با گفتن این کلمه از او بخواهید پارس کند. کلمه ای که انتخاب می کنید باید به طوری باشد تا فقط توسط خانواده شما و سگتان قابل درک باشد. در مرحله دوم می توانید از یک غریبه به عنوان داوطلب بخواهید تا به سمت کن کورسوی شما برود، وقتی این غریبه به او نزدیک شد، با گفتن کلمه انتخاب شده از او بخواهید پارس کند، با تکرار این روش سگ شما به این کلمه منتخب عادت خواهد کرد.

پارس کردن سگ کن کورسو

آموزش های مربوط به خوابیدن و غذا خوردن کن کورسو

شما باید برای راحتی سگ کن کورسوی خود، یک جای خواب نرم برای او مهیا کنید، این جای نرم می تواند متشکل از یک بالش باشد. برای تربیت سگ کن کورسو برای خوابیدن در جای خودش نیز باید از شیوه تکرار استفاده کنید. در هنگام شب وقتی که می خواهید بخوابید، سگ خود را به محل مخصوص خوابش ببرید، در روزهای اول ممکن است به خاطر دوری از شما بی قراری کند ولی به مرور زمان یاد خواهد گرفت.

 وقتی سگ کن کورسوی شما در حال غذا خوردن است، ممکن است هر کسی را که به او نزدیک می شود به عنوان تهدیدی برای غذایش در نظر بگیرد و همین امر باعث می شود تا در مقابل همه حتی شما پارس کند.برای تربیت سگ کن کورسو در غذا خوردن، باید طوری رفتار کنید تا کن کورسو با شما احساس راحتی داشته باشد. وقتی که او در حال غذا خوردن است، به او نزدیک شوید و سعی کنید تا او را ناز و نوازش کنید. همچنین می توانید به او نزدیک شده و غذای دیگری برایش بدهید، با تکرار این روش سگ شما خواهد فهمید که شما تهدیدی برای غذایش نیستید.
شما با تکرار این روش ها می توانید به موفقیت قابل توجهی در تربیت سگ کن کورسو برسید.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید