دمای مناسب برای توله سگ

بسیاری از افراد حیوانات خانگی را بخشی از خانواده خود می‌دانند. با افتتاح بسیاری از فروشگاه‌های سگ، کلینیک‌های دامپزشکی، فروشگاه‌های لباس سگ و ... تعجبی ندارد که بسیاری از خانه‌ها، شاهد افزایش تعداد بیشتری از توله‌سگ‌ها هستند. اما نگهداری از این موجودات دوست‌داشتنی حتی از نگهداری نوزاد نیز سخت‌تر است؛ به گونه‌ای که دمای مناسب برای توله سگ در خانه با دمایی که برای شما مناسب است، تفاوت دارد. یا غذایی که شما می‌خورید با غذای او فرق دارد؛ میزان خواب، واکسن، چک‌آپ و بسیاری از مواردی که با انسان‌ها فرق دارند و باید در هنگام نگهداری از توله سگ مد نظر بگیریم.

دمای مناسب محیط برای توله سگ

شاید جالب به نظر برسد، اما کوچکترین تغییر دما در خانه می‌تواند انواع نژاد سگ‌ ها را با مشکل مواجه کند، به خصوص اگر سگ‌ شما چند روز از تولدش گذشته باشد. سوالات زیادی درباره مناسب‌ترین دما برای نگهداری از توله سگ‌ها مطرح می‌شود که در ادامه به مهمترین آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

دمای مناسب برای توله سگ

توله سگ‌ها چه زمان قادرند دمای بدن خود را با محیط تنظیم کنند؟

همانند سایر حیوانات، سگ‌های تازه متولد شده وابستگی شدیدی به مادرشان دارند و بدون آن‌ها هرگز قادر به بقا نیستند. توله سگ‌ها تا دو هفته قادر به تنظیم دمای بدن خود نیستند و هر گونه تغییر در شرایط آب و هوایی، آن‌ها را با چالش‌های بزرگی روبرو می‌کند. در بیشتر موارد، این مادرها هستند که توله‌های خود را در آغوش می‌گیرند و دمای بدن آن‌ها را با دمای بدن خود تنظیم می‌کنند. البته، اگر سگ مادر دلبستگی زیادی به صاحب خود داشته باشد، ممکن است توله‌های خود را رها کند و به سمت او برود؛ که در این مواقع این شما هستید که باید نقش مادر را برای توله‌ها ایفا کنید.
دمای مناسب برای توله سگ در چهار روز اول بعد از تولد، 30 تا 33 درجه سانتی‌گراد است. اگر احساس می‌کنید که مادر توله‌ها قادر به تنظیم دمای بدن آن‌ها نیست، می‌توانید با استفاده از یک لامت 40 وات حرارت کافی را به آن‌ها منتقل کنید. البته، حتما شیشه لامپ را با روزنامه بپوشانید تا مبادا دمای داغ آن موجب آسیب رساندن به توله‌ها شود. متعادل نگه داشتن دمای خانه بسیار ضروری است. شما می‌توانید یک دماسنج به دیوار نصب کنید و مدام دمای آن‌ را چک کنید. به یاد داشته باشید که توله‌ها برای گرم شدن دور هم جمع می‌شوند که این امر، دمای بدن آن‌ها را بالا می‌برد. پس، شما نیز باید متناسب با آن درجه حرارت خانه را پایین بیاورید.

دمای مناسب برای توله سگ

عوامل موثر در انتخاب دمای مناسب برای توله سگ

بهتر است زمانی که از خانه خارج می‌شوید، دمای خانه را به دمای استاندارد اتاق که 37 درجه سانتی گراد است، تنظیم کنید. این دما برای تمامی نژادها مناسب و استاندارد است. البته، هر نژادی دارای آستانه تحملی متفاوت بوده و عواملی چون سطح چربی بدن، متابولیسم، سیستم تنفسی و غیره، در تعیین میزان آن نقش دارند. لازم به ذکر است که دمای استاندارد 37 درجه همیشه هم مناسب نیست و برخی از سگ‌های مسن قادر به تحمل آن نیستند.

آیا حفظ دمای مداوم اهمیت دارد؟

صدردصد! همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، هرگز نباید دمای اتاق را تغییر داد. چراکه توله سگ‌ها در برابر تغییرات دما بشدت آسیب‌پذیر هستند و به راحتی سرما می‌خورند. همیشه به یاد داشته باشید که سگ‌ها از بسیاری جهات شبیه به انسان‌ها هستند و با تغییرات ناگهانی دما واکنش نشان می‌دهند. همیشه سعی کنید که خود را جای آن‌ها بگذارید. اگر شرایطی برای شما سخت بود، مطمئن باشید که برای آن‌ها نیز سخت خواهد بود.

دمای مناسب برای توله سگ

آیا می‌توان از پنکه برای خنک کردن توله سگ‌ها استفاده کرد؟

همانطور که گفتیم دمای مناسب برای توله سگ 30 الی 33 درجه سانتی گراد است. بنابراین منظور این است که هم در تابستان و هم در زمستان دمای خانه باید این مقدار باشد. بنابراین، استفاده از پنکه، دما را کمتر از 30 درجه سانتی گراد می‌کند که این امر موجب ناراحتی توله سگ‌ها خواهد شد.
زمانی که یک توله سگ را به خانه می‌آورید، باید تمام مقدمات را برای نگهداری از آن فراهم کنید. نگهداری از سگ‌ها تازه متولد شده به مراتب از نوزادها سخت‌تر است و نیاز به صبر و حوصله زیاد دارد. بنابراین، اگر می‌بینید که توانایی نگهداری از آن‌ها را ندارید، هیچگاه اقدام به خرید آن‌ها نکنید.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید