انتقال کرونا از طریق ماهی قرمز

اخبار و شایعات مربوط به کرونا این روزها ذهن بسیاری از مردم را به خود مشغول کرده است و از آنجایی که شروع شیوع این ویروس با خرید های عید نوروز و پایان سال ما همراه بود شاهد این هستیم که کرونا ویروس 2019 بسیاری از خرید های شب عید را تحت تاثیر گذاشته است. یکی از مشکلات اصلی که در مورد این ویروس وجود دارد، شایعاتی است که هر روزه به گوش میرساند و باعث می شود که مردم دچار استرس شوند و یا موضوع مراقبت در برابر کرونا را جدی نگیرند. آخرین شایعه ای که این اواخر به گوش رسید، انتقال کرونا از طریق ماهی قرمز بود که در این مطلب از دهکده حیوانات قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم که آیا انتقال کرونا از طریق ماهی قرمز امکان پذیر است؟

آیا انتقال کرونا از طریق ماهی قرمز ممکن است

برای پاسخ به این سوال بهتر است که ما ابتدا اطلاعات خود را در خصوص ویروس کرونا و رفتاری که بدن سایر حیوانات و موجودات زنده در برابر این ویروس نشان میدهد بررسی میکنیم و به این صورت حقیقت علمی و درست را از شایعات جداسازی میکنیم. ویروس کرونا که گفته می شود از خفاش ریشه گرفت و به دلیل رژیم غذایی خاص مردم چین ابتدا در آن منطقه مشاهده شد، این ویروس به سرعت در بسیاری از کشورهای جهان پخش شد و همچنان هم در حال گسترش است. ایران هم موارد ابتلا و مرگ و میر زیادی تا امروز داشته و متاسفانه اقدامات بهداشتی مناسبی در سطوح بالا انجام نشده و همچنان هم شاهد گسترش این ویروس در کشورمان هستیم. این ویروس توانست اولین بیماری باشد که از انسان به حیوان منتقل شده است و تست کرونا روی یک سگ در هنگ کنگ نتیجه "مثبت ضعیف" را نشان داده است. همین موضوع باعث شده است که سیل اخبار در خصوص انتقال ویروس کرونا به جانداران مختلف به سمت ما بیاید. یکی از این شایعات که چند مدتی است در فضای مجازی بین کاربران دست به دست می شود این است که انتقال کرونا از طریق ماهی قرمز امکان پذیر است، چرا که این ماهی ها در شب عید و از کشور چین وارد می شود و همین موضوع باعث شده است که مردم نگران خرید این ماهی ها باشند. از طرفی بی اعتمادی مردم به دولت باعث شده است که تصور کنند اگر ویروس کرونا هم در ماهی قرمزهای چینی وجود داشته باشد، تاجرانی که به دنبال پول بیشتر هستند بدون توجه به این موضوع دست به واردات ماهی های آلوده به کرونا میزنند.

آیا انتقال کرونا از طریق ماهی قرمز ممکن است

آیا انتقال ویروس کرونا از طریق ماهی قرمز صحت دارد

تا امروز هیچ مدرکی در خصوص انتقال کرونا از طریق ماهی قرمز به گوش نرسیده است و می توان گفت این شایعه بی اساس است، چرا که تا امروز هیچ موردی در این زمینه دیده نشده و مشاهدات و مطالعاتی که روی کرونا ویروس 2019 انجام شده نشان دهنده آن است که این ویروس نمیتواند به آبزیان منتقل شود. مورد بعدی که باید در نظر داشته باشید این است که به گفته حسین عرفانی، رئیس اداره مراقب مرکز بیماری های واگیردار در وزارت بهداشت؛ ورود هر گونه موجود زنده از چین به ایران ممنوع است. در ضمن بهتر است بدانید که ماهی قرمز های شب عید از چین وارد نمی شوند و در داخل ایران پرورش داده می شوند و صرفا به خاطر نژاد آنها "ماهی چینی" نامیده می شوند.
نکته ای که در این میان باید شما در نظر داشته باشید این است که اگر مبتلا بودن یا نبودن افرادی که ویروس کرونا را پرورش میدهند برایتان مهم است، بهتر است که امسال از خرید ماهی قرمز خودداری کنید، چرا که شیوع کرونا ویروس 2019 در ایران بسیار گسترده بوده و این نکته را نباید فراموش کرد که این بیماری صرفا در چین شکل گرفته است و موضوع شیوع آن در کشور ما در حال حاضر بحثی جداگانه می باشد. بهتر است که بر روی مشکلاتی که در داخل با این ویروس داریم تمرکز کنیم، چرا که همه کشورهای درگیر با این موضوع دست به چنین کاری زده اند و همه به جز عدهای معدود بر این باورند که این کار با همکاری تک تک انسان ها در جامعه قابل حل خواهد بود.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید