بهترین نژاد سگ در ایران

شرایط اقلیمی ایران از زمان قدیم، باعث بوجود آمد وضعیت خوبی برای رشد حیوانات مختلف و گونه های جانوری متفاوت در این منطقه شده است و به همین دلیل می بینیم که گونه های مختلف و نژادهای متفاوت سگ ایرانی وجود دارند. البته متاسفانه چون طبقه بندی درست و محکمی در خصوص این حیوانات انجام نشده، هنوز بسیاری دقیقاً با نژادهای سگ ایرانی آشنا نیستند. به همین دلیل در ادامه این مطلب از دهکده حیوانات ما قصد داریم که بهترین نژاد سگ در ایران را خدمت شما معرفی کنیم و توضیحاتی در مورد هر کدام از این نژاد های اصیل بدهیم.

نژاد سگ های ایرانی اصیل

نژاد های اصیل مختلفی در ایران یافت می شود که بی شک هر کدام از آنها دارای ویژگی ها و خصوصیات خاص خود هستند و به این صورت باید در نظر داشته باشید که با شناخت درست این سگ ها، شما دید بهتری نسبت به ذات سگ های ایرانی پیدا خواهید کرد و به زبان ساده تر می فهمید که طبیعت و خلق و خوی نژاد سگ های اصیل ایرانی، بیشتر به کدام سمت و سو می رود. متاسفانه نژاد های اصیل سگ ایرانی ثبت نشده اند و همین موضوع باعث شده که کانال های لازم برای حفظ این نژادها ساخته نشده باشد و به همین صورت پیدا کردن یک سگ نژاد اصیل ایرانی بسیار سخت شده است. در ادامه ما 5 نژاد اصیل سگ ایرانی را خدمت شما معرفی کنیم.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

بهترین نژاد سگ برای افراد مبتدی

انواع نژاد سگ موجود در ایران

  • سگ قهدریجانی

این سگ ها که اصطلاحا به آن ها "قدرجونی" نیز گفته می شود، در منطقه ای به همین اسم در نزدیکی اصفهان پیدا می شود و می توان گفت این شهر کوچک، زادگاه و پرورشگاه این گونه از سگ اصیل در ایران است. این سگ بزرگ و قوی طولش بین 65 تا 75 سانتیمتر است و همچنین وزن آنها از 60 کیلوگرم به بالا می باشد. این سگ ها بسیار خشن و شجاع هستند و به جرات می توان گفت که از هیچ چیز نمی ترسند و به همین دلیل است که بیشترین کاربرد را در زمینه نگهبانی و سگ گله دارند.

بهترین نژاد سگ در ایران

  • سگ سنگسری یا سگ مازندرانی

این سگ ها یکی از نژادهای اصیل ایرانی هستند که در شمال ایران دیده می‌شوند، ظاهر این سگ ها بسیار ترسناک است و همچنین هیکل بزرگی دارند که باعث شباهت این سگ ها به خرس می شود. یکی از مشکلاتی که برای این نژاد سگ به وجود آمده این است که به دلیل ترکیب نژاد سگ ها که به صورت غیر اصولی و نادرست انجام شده، نسل این سگ در حال انقراض است و گونه هایی که از آن وجود دارد خلوص پایینی دارند.

بهترین نژاد سگ در ایران

  • سگ قفقازی شاهسون

گفته می‌شود که زادگاه اصلی این نژاد سگ قفقازی در مشگین شهر اردبیل است، اما متاسفانه محل زندگی این سگ در روسیه ثبت شده است. این سایت ها دارای انواع مختلف سگ قفقازی ارمنی، سگ قفقازی گرجی و سگ قفقازی آذری هستند که هر کدام از آنها در نوع خود بی نظیر است.

بهترین نژاد سگ در ایران

  • سگ تازی یا سالوکی

یکی از انواع سگ های شکاری اصیل که در فلات ایران از زمان های قدیم تا به امروز زندگی می کند، سگ تازی می باشد. این سگ ها امروزه در مواردی به عنوان سگ خانگی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. جالب است بدانید که نمونه تازه افغانی به عنوان یکی از سگ های کمیاب و لوکس در کل جهان به حساب می آید. اسناد تاریخی نشان می‌دهد که این سگ ها از زمان های دور با انسان ها زندگی می کردند، به عنوان مثال در تل باکون نزدیک تخت جمشید نقش هایی از سگ تازی وجود دارد که مربوط به ۳۸۰۰ تا ۴۲۰۰ سال پیش از میلاد مسیح هستند. ویژگی های ظاهری اصلی این سگ ها عبارتند از دم حلقه مانند، پوزه باریک پاها و دست های بلند و کشیده و اندامی باریک و بلند. وجود چنین ویژگی هایی باعث شده است که سگ های تازی بتوانند با سرعت بسیاری بروند و همانطور که از اسم آن پیداست همیشه برای تاختن آماده باشند.

بهترین نژاد سگ در ایران

  • سگ سرابی

این سگ اصیل ایرانی که به ثبت جهانی رسیده، به عنوان سگ چوپان ایرانی شناخته می‌شود و توانایی سازگاری با انواع شرایط آب و هوایی را داراست. این سگها از چهارده ماهگی به بلوغ می رسند و حدود ۱۲ تا ۱۷ سال عمر میکنند. طبق اسناد و مدارک به دست آمده، زادگاه این سگ منطقه سراب در آذربایجان است اما مشخص نیست که از چه زمانی وارد این منطقه شده و در آنجا به زندگی خود ادامه داده است. برخی از شواهد تاریخی به ما نشان می دهد که این سگ ها در کنار سربازان ایرانی می جنگیدند و همسایگان ایران می دانستند که سپاه ایران دارای سگ های قدرتمند و قَدَری است.

تماس بگیرید توله سگ داگو آرژانتینو - DA100
تماس بگیرید سگ ژرمن شپرد اصیل - G109
تماس بگیرید ژرمن شپرد بالغ مناسب نگهبانی - G109
تماس بگیرید توله مالینویز نر M-100
لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید