بهترین نژاد سگ نگهبان

اگر می خواهید وظیفه پاسبانی از خانه و یا باغ خود را به یک سگ بدهید، باید سگی هوشیار و شجاع انتخاب کنید. از زمان گذشته تا کنون سگ ها از اهمیت زیادی برای نگهبانی و محافظت برخوردار بوده اند و این وظیفه را به نحو احسن انجام داده اند.

انواع نژاد سگ نگهبان

سگ های نگهبان دارای نژاد های مختلفی هستند که در برخی از نژاد ها خصوصیات رفتاری، غریزی و جسمانی خاص باعث شده که آنها تبدیل به یک سگ نگهبان ایده آل بشوند. بر خلاف تصور عموم، سگ های نگهبان اگر تربیت درستی داشته باشند، نسبت به صاحب خود بسیار مهربان و وفاداراند و هنگام خطر جان خود را برای مراقبت از صاحبشان به خطر می اندازند.
سگ های نگهبان انواع مختلفی دارند که به چند نمونه از این نوع نژاد سگ ها اشاره می شود :

  • سگ روتوایلر:

نژاد این سگ آلمانی است و به جرات می توان گفت بهترین نژاد سگ آلمانی است. سگ روتوایلر بسیار باهوش است و شما می توانید به راحتی به این سگ آموزش دهید، زیرا توان یادگیری بسیار سریعی دارد. این سگ به تربیت زیادی نیاز دارد، با صاحب خود مهربان، اما با غریبه ها بسیار جدی است و برای افرادی که سگ نداشته اند، مناسب نیست. شجاعت زیاد این نژاد باعث معروفیتش شده است.

بهترین نژاد سگ نگهبان

  • سگ ژرمن شپرد:

این نژاد یکی از محبوب ترین نژاد های سگ نگهبان دهکده حیوانات است که معمولاً به عنوان یک سگ نظامی مورد استفاده قرار می گیرد. سگ ژرمن شپرد خصوصیات بدنی ویژه ای را داراست و به همین دلیل مناسب مراقبت و نگهبانی است. بسیار باهوش و زیرک است و مواقعی که احساس خطر کند، خیلی سریع صاحب خود را آگاه می کند. انرژی زیادی دارد و بسیار فعال است، در مواجهه با غریبه ها خیلی خشمگین است اما با صاحب خود به آرامی رفتار می کند.

بهترین نژاد سگ نگهبان

  • سگ سرابی:

این سگ نژادی ایرانی دارد و در سرتاسر جهان مشهور به ماستیف ایرانی است. یکی از ویژگی های بارز این نژاد، جثه بزرگ آن است که با دارا بودن فرم بدنی عضلانی و قوی تحمل بالایی در شرایط سخت دارد. این نژاد ظاهری ترسناک دارد که باعث شده است این سگ در نگهبانی و محافظت بسیار کارآمد عمل کند. اگر شما قصد خرید یک سگ سرابی دارید، باید به این نکته توجه نمایید که این نژاد بدون داشتن مربی و تربیت صحیح می تواند به هر کسی آسیب برساند.

انواع نژاد سگ نگهبان

  • سگ بول ماستیف:

این نوع نژاد با داشتن جثه بزرگ و قدرت فیزیکی بالا، می تواند سگ ایده آلی برای نگهبانی باشد. این سگ باهوش در وفاداری کم نظیر است و برای محیط خانه مناسب می باشد. سگ بول ماستیف  با صاحب خود خیلی مهربان است و به آرامی رفتار می کند، اما در برخورد با افراد غریبه بسیار خشن عمل می کند.

بهترین نژاد سگ نگهبان

  • سگ دوبرمن پینچر:

این سگ پنجمین سگ باهوش دنیاست که علاوه بر جثه بزرگ و قدرتمند، بسیار هوشیار است. نژاد آن آلمانی است و در پلیس و ارتش استفاده می شود. سرعت زیاد، یکی از ویژگی های منحصر به فرد این نژاد است. با این وجود نسبت به صاحب خود بسیار آرام و با ادب است.

بهترین نژاد سگ نگهبان

  • سگ اسچیپرکی:

این نژاد بهترین نژاد سگ بلژیکی است که دارای ظاهری کوچک است اما بر خلاف ظاهرش، بسیار قدرتمند و سریع است و از هوش فوق العاده ای برخوردار می باشد.

بهترین نژاد سگ نگهبان

  • سگ مالینوز بلژیکی:

نژاد این سگ بلژین شپرد است و در نیروی پلیس و ارتش استفاده می شود و یکی از بهترین سگ های نگهبان به شمار می رود.

بهترین نژاد سگ نگهبان

  • سگ استافورد شایر:

این نوع نژاد برای افراد عادی مناسب نیست، زیرا حالت تهاجمی زیادی به خود می گیرد. برای نگهداری از این سگ باید آموزش زیادی به آن داده شود، اما جزو مشهورترین سگ های نگهبان به شمار می رود.

بهترین نژاد سگ نگهبان

 

سگ نگهبان بی صدا

همه سگ ها یک مدل نیستند. بعضی از سگ های نگهبان پر صدا تر از بقیه هستند. حتی اگر صدا سگ شما را اذیت نمی کند، تصور کنید که همسایه شما هر روز با صدای واق واق سگ نگهبان شما از خواب بیدار شود، پس بهتر است برای این که دیگران از صدای سگ شما ناراحت نشوند و آزار نبینند، از سگ های نگهبان بی صدا نگهداری کنید. سگ رودژین ریجبک، بولداگ فرانسوی، ستر ایرلندی، شارپی، ویپت، جاپانیز چاین، گریت دین، نیوفاندلند، افغان هاوند، چینوک، کوتون دوتویلر، اسکاتیش دیرهوند، دالمیش، آکیتا و... از سگ های نگهبان کم صدا هستند که در عین کم صدا بودن، نگهبانی بسیار خوبی دارند. اگر به دنیال سگ نگهبان کم صدا هستید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. دهکده حیوانات پرورش دهنده انواع نژاد سگ نگهبان بی صدا هستند. با کمک ما بهترین نژاد سگ نگهبان بی صدا را داشته باشید.

سگ نگهبان بی صدا

نگهداری سگ نگهبان

اگر شما تمایل به خریداری سگ نگهبان دارید، در مرحله اول باید نژادی را انتخاب کنید که با سبک زندگی، علایق و محیط زندگی شما سازگاری داشته باشد. بهترین کار این است که سگ مورد نظرتان را از همان تولگی پرورش دهید تا به شما عادت کند. به غذا و خوراک سگ نگهبانتان توجه زیادی داشته باشید و واکسیناسیون و انگل زدایی سگ را به موقع انجام دهید.
مهم ترین نکته این است که شما باید برای تربیت سگ نگهبان ایده آلتان، توجه وبژه ای به آموزش آن داشته باشید و سعی کنید زمان زیادی را برای تربیت سگ قرار دهید. شما باید علاوه بر بالا بردن اعتماد به نفس این گونه سگ ها با آموزش اصولی و درست، با استفاده از فنون های خاص روحیه تهاجمی سگ را بالا ببرید. برای برقراری یک رابطه خوب با سگتان، همیشه آن را نوازش کنید و سعی کنید از تشویق های ویژه برای آن استفاده کنید.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

سوالات متداول بهترین نژاد سگ نگهبان

بهترین سگ نگهبان برای افراد تازه کار چه نژاد هایی است؟

سگ باکسر، دوبرمن پینچر، ژرمن شپرد، بول ماستیف، آکیتا، مالینویز بلژیکی از بهترین نژاد سگ های نگهبان برای افراد تازه کار است.

خصوصیات بهترین نژاد سگ نگهبان چیست؟

بهترین نژاد سگ نگهبان باید دارای روحیه خشن، بدنی قوی، تیزهوش، حساس، با دقت، نترس، مطیع، تهاجمی و سرعت بالایی داشته باشد.

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید