رشد قد سگ

رشد قد سگ یک امر طبیعی و معمول به شمار می رود که در انواع سگ ها این امر باید صورت بگیرد تا آنها در قد رشد کنند. شما باید بدانید مراحل رشد قد سگ متنوع می باشد و در هر مرحله و سن رشد او متفاوت می باشد، برای اینکه شما با این مراحل آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه در بخش مقالات دهکده حیوانات به ترتیب هر یک از این مراحل را معرفی می کنیم.

مراحل رشد قد سگ

همانطوری که بیان نمودیم مراحل رشد قدی سگ با یکدیگر تفاوت های بسیار زیادی دارد و برخی از مهمترین این مراحل عبارت می باشد از :

  • از تولد تا 7 سالگی : یکی از دوران های دشوار زندگی برای توله سگ ها دقیقا همان هفت هفته اول زندگی شان می باشد. در این دوران توله سگ ها علاقه زیادی به مادر خود دارند و اگر به وسیله تغذیه مادرشان بزرگ شوند، یاد می گیرند که هرگز نباید گاز محکم بگیرند، این توله ها رشد قدشان تا 7 ماهگی بستگی به نوع نژادی که دارند متفاوت است، برخی از نژاد سگ ها رشد بسیار زیادی دارند و برخی از آنها هم چندان رشد نمی کنند، به عنوان مثال باید بدانید سگ هایی که نژاد کوچک دارند در این مرحله رشد قد زیادی ندارند.
  • از 8 تا 16 هفتگی : این مرحله برای رشد قد سگ اهمیت بسیار زیادی دارد و بیشتر سگ ها در این مرحله رشد می کنند. سگ هایی که از نژادها کوچک می باشند از 8 ماهگی تا 12 ماهگی بیشترین رشد قد را دارند و به همین ترتیب وزن آنها هم به حداکثر می رسد. سگ هایی هم که از نژاد متوسط می باشند از 12 تا 15 ماهگی رشد بسیاری در قد خود دارند و در واقع باید بدانید که به حداکثر رشد خود می رسند. رشد قد سگ از نژادهایی که با قد و اندازه بزرگ هستند بسیار پیچیده تر از این دسته سگ ها می باشد، چرا که برخی از آنها تا 3 سالگی هم رشد می کنند و البته تا 16 هفتگی رشد خود را نشان می دهند، ولی به طور کلی شما تا سه سالگی می توانید رشد قد آنها را به خوبی مشاهده کنید.
  • رشد قد سگ نژادهای میکس : بدون شک برخی از شما سگ هایی دارید که نژاد آنها میکس شده از چندین نژاد متنوع می باشد، شما باید بدانید که ساختار رشد قد سگ در نژادهای میکس هم مانند ساختار همان نژادهایی می باشد که در بالا معرفی کردیم. البته باید بدانید اگر سگ شما از نژاد میکس سگ های بزرگ باشد به میزان رشد بیشتری در مدت زمان بیشتری نیاز دارد و رشد او کمی زمان می برد. اگر شما در مورد رشد سگ از لحاظ قدی حساسیت زیادی دارید و می خواهید زود رشد کند و یا اینکه اطلاعات تان در این مورد بیشتر شود، ابتدا باید نژاد سگ خود را بشناسید.

مراحل رشد قد سگ

گاهی اوقات رشد قد سگ به قدری زیاد می شود که شما احساس خواهید کرد هر پنج دقیقه او به یک سگ دیگری تبدیل شده است، این رشد هم بیشتر تا 18 ماهگی طول می کشد و بیشتر از آن زمان نمی برد. اولین ماهی که سگ به دنیا آمده است مهمترین دوران رشد قد سگ به شمار می رود و به همین دلیل شما هم باید در این یک ما به خوبی به سگتان رسیدگی کنید تا رشد قد خوبی داشته باشد. اگر می خواهید از بزرگ شدن سگ خود لذت ببرید، باید بدانید که رشد او بسیار سریع متوقف می شود، بنابراین تا می توانید از بزرگ شدن او در یک یا دو ماه اول لذت ببرید.

عوامل تاثیر گذار در رشد قد سگ

بدون شک اینکه رشد قد سگ شما یک رشد طبیعی می باشد، درست است، ولی باید بدانید که عوامل دیگری هم نیز در رشد قد او تاثیر دارند و شما با شناخت این عوامل و رعایت کردن آن می توانید رشد قد او را افزایش دهید و بیشتر از سگتان مراقبت کنید. تغذیه یکی از عوامل بسیار مهم شناخته شده است و شما باید به این مورد اهمیت بسیاری دهید. شما هر سگی را که می خواهید بزرگ کنید باید نژادش را به خوبی بشناسید و بر اساس نژاد آن نژاد تغذیه او را فراهم کنید تا رشد خوبی داشته باشند.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید