بند ناف توله سگ

طبق بررسی های انجام شده توسط تیم دهکده حیوانات، ما فهمیده ایم که بسیار از مردمی که علاقه به نگهداری انواع نژاد سگ دارند، هیچ اطلاعی در مورد بند ناف توله سگ ندارند و حتی در مواردی به این موضوع که سگ ها هم مانند انسان ها یا سایر موجودات زنده که در دسته بندی پستانداران قرار می گیرند و بند ناف دارند، آگاه نیستند. بند ناف در پستانداران وظیفه تغذیه جنین را بر عهده دارد و به عبارتی تغذیه از طریق بند ناف، اولین روش تغذیه همه پستانداران از جمله توله سگ ها می باشد. بند ناف توله سگ ها زمانی که توله درون رحم قرار دارد علاوه بر این که مواد غذایی ضروری بدن و اکسیژن را تامین می کند، وظیفه دفع مواد اضافه را نیز بر عهده دارد، اما بعد از به دنیا آمدن هر پستانداری ما شاهد این هستیم نحوه تغذیه آنها تغییر می کند و بند ناف باید به روش صحیح بعد زایمان جدا شود، تا مشکلاتی مانند عفونت و ... پیش نیاید. در ادامه بیشتر در مورد بند ناف توله سگ صحبت می کنیم و اطلاعات مناسبی را در این زمینه با شما در میان می گذاریم.

بند ناف توله سگ

بند ناف توله سگ ها

بند ناف توله سگ ها (مانند نوزاد انسان) روی شکم آن ها قرار دارد و در سگ هایی که وحشی هستند و در طبیعت زندگی می کنند، روند پاره کردن بند ناف به این صورت است که مادر بعد از زایمان بند ناف را می جَود و به این صورت آن را از بین می برد. این کار باعث بوجود آمدن حفره ای کوچک روی شکم توله خواهد شد، که همان زخم بند ناف است که روی شکم همه ما هست، اما به دلیل شکل ظاهری قرار گیری سگ ها روی چهار پا و همچنین رویش مو در آن قسمت از بدن، بند ناف سگ ها به وضوح مشاهده نمی شود. از آنجایی که در همه پستانداران زمان بهبود بند ناف در دوران نوزادی است، این زخم به سرعت بهبود پیدا می کند.
همچنین باید در نظر داشته باشید که بهترین حالت برای بریدن بند ناف توله سگ، این است مادر با جویدن آن را جدا کند، چرا که برخی از تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان دهنده این است که بزاق دهان سگ مادر، دارای آنزیم هایی است که باعث سرعت گرفتن روند بهبود زخم بند ناف خواهند شد. برای تشخیص محل بند ناف در سگ ها شما ممکن است که به مشکل برخورد کنید، چرا که بند ناف در سگ های مختلف به دلیل داشتن جثه هایی با اندازه متفاوت، محل ثابتی ندارد و از طرفی رویش سریع مو روی شکم سگ ها باعث می شود که نتوان آن را به راحتی پیدا کرد. اما به طور کلی، شما باید قسمت پایینی شکم را برای پیدا کردن بند ناف در سگ ها بررسی کنید و همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که گاهی موهای روییده شده روی ناف سگ ها تیره تر از سایر قسمت ها است. نکته جالبی که در این قسمت باید به شما بگوییم این است که انسان ها دارای غیرمعمول ترین بند ناف هستند، بند ناف آن ها بزرگتر از سایر حیوانات است و همچنین رویش موی کمتر در آن قسمت ها باعث شده است که به وضوح آن را ببینیم.

بند ناف توله سگ

نکات مهم در مورد بند ناف توله سگ

اولین نکته ای که در خصوص بند ناف توله سگ ها باید بدانید این است که همیشه زخم بند ناف به صورت یک تورفتگی نیست و به طور میانگین حدود 10 درصد از پستانداران ممکن است نتوانند به درستی زخم بند ناف خود را ترمیم کنند و بهبود ببخشند؛ از همین رو ممکن است زخم بند ناف به جای اینکه یک تورفتگی کوچک باشد، یک زائده بیرون زده از شکم باشد. البته باید در نظر داشته باشید که این مورد در همه پستانداران دیده می شود.
در برخی از کشورهای پیشرفته ما شاهد این هستیم که بانک سلول بنیادی برای حیوانات خانگی مانند سگ و گربه وجود دارد و شما می تواند بند ناف حیوان خانگی خود را در این مراکز قرار دهید، تا در شرایط اضطراری شاید بتوانید در راستای بهبود برخی از بیماری های خاص از آنها استفاده کنید. نکته مهمی که در مورد جداسازی بند ناف باید به یاد داشته باشید این است که در همان لحظات اولیه بعد از به دنیا آمدن و قبل از این که شروع به خشک شدن کند، آن را جدا کنید تا به این صورت خیلی راحت تر و بهتر زخم آنها بهبود پیدا کند.

بند ناف توله سگ

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید