ویروس کرونا در سگ

کرونا ویروس 2019 این روزها به شدت باعث ترس جامعه جهانی شده و افراد زیادی را خانه نشین کرده است، در ضمن هر روز اخبار تلخی در خصوص تلفات این ویروس در سطح کشور به گوش میرسد و باعث نگرانی بیشتر ما می شود. اما افرادی که از حیوانات خانگی خود مراقبت میکنند دغدغه دیگری دارند و آن هم مراقبت از حیوانات خانگی مانند سگ و گربه است. در ابتدای شیوع این ویروس مقالاتی در سراسر جهان منتشر شد که نشان میداد ویروس کرونا نمیتواند از طریق حیوانات خانگی به انسان و بالعکس منتقل شود. اما در تاریخ 26 فوریه تست کرونا روی یک سگ در هنگ کنگ انجام شد و نتایج آزمایش مثبت بود! در نظر داشته باشید که به گفته سازمان بهداشت جهانی این آزمایش چندین بار تکرار شده، ولی همچنان نتیجه یکسان بوده است و این موضوع به همه ثابت شده است که امکان انتقال ویروس کرونا به سگ نیز وجود دارد. در واقع بهتر است بدانید که به ویروس کرونا اولین نوع ویروس است که توانسته از انسان به حیوانات دیگر منتقل شود. سگ به عنوان یکی از حیوانات خانگی محبوب اولین حیوانی بوده است که به این بیماری مبتلا شده و همین باعث نگرانی افراد زیادی که از حیوانات خانگی نگهداری می کنند شده است. در ادامه بیشتر در خصوص ویروس کرونا در سگ صحبت می کنیم.

مراقبت سگ در برابر ویروس کرونا

تا اینجای کار فهمیدیم که کرونا ویروس انواع نژاد سگ ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و توانسته است که از انسان به سگ سرایت کند. اما نکته ای که در این زمینه باید به یاد داشته باشید این است که نیاز نیست از حیوانات خانگی خود بترسید و یا آنها را از خود دور نگه دارید، بلکه در این شرایط شما باید مراقب باشید که آنها فقط در خانه رفت و آمد داشته باشند و همچنین از تماس با افراد غریبه و یا حیوانات غریبه خودداری کنند. از طرفی شما این موضوع مهمی را نیز باید در نظر داشته باشید که تا کنون هیچ گونه موردی در خصوص انتقال کرونا ویروس از طریق حیوانات خانگی به انسان ها مشاهده نشده است و برخلاف چیزی که همه فکر می‌کنند این بار وجود انسان کنار حیوانات نیز ممکن است به یک مشکل بزرگ تبدیل شود. اما این مورد بسیار مهم را به یاد داشته باشید که کرونا در سگ ها به ندرت باعث ناراحتی جسمانی آنها می‌شود و ساختار ویروس در بدن آنها و از طرفی واکنش سیستم ایمنی بدن سگ ها و سایر حیوانات خانگی طبق تحقیقاتی که تا اینجای کار انجام شده، حیوانات خانگی مثل سگ می توانند به این ویروس دچار شوند و حتی متوجه هیچ گونه مریضی در خود نشوند. البته تحقیقات نشان داده است که چنین واکنشی در انسان هایی که سیستم ایمنی بدن قوی دارند نیز مشاهده می شود. اما از آنجایی که این ویروس هنوز برای ما ناشناخته می باشد بهترین کار احتیاط حداکثری است، به همین دلیل در ادامه این مطلب از دهکده حیوانات ما نکاتی را در خصوص بیماری در اثر کرونا ویروس برای سگ در اختیار شما قرار می دهیم.

مراقبت سگ در برابر ویروس کرونا

چگونه ویروس کرونا در سگ را تشخیص دهیم

اولین موردی که در خصوص حیوانات خانگی باید بدانید این است که آنها را به هیچ عنوان در خیابان رها نکنید چرا که در چنین شرایطی آنها کاملا بی دفاع هستند و عوامل بسیار بیشتری از کرونا می تواند باعث مرگ و میر آنها شود، به این موضوع فکر کنید که سگ شما هم یک موجود زنده است و حق زندگی دارد؛ آیا چنین تصوری باعث شد که کمی با حیوانات خانگی خود مهربان تر باشید. همانطور که گفتیم کرونا ویروس در سگها بیماری کوتاه مدتی را ایجاد می کند و در بیشتر موارد این بیماری خود به خود درمان میشود، اما در صورتی که این بیماری به مرور زمان و خود به خود درمان نشد، منابع معتبر نشانه های این بیماری را نشان میدهند که عبارتند از:

  • در موارد معدودی تب
  • استفراغ
  • از دست دادن اشتها
  • افسردگی و بی حالی
  • خونی بودن و مخاط بودن مدفوع، در ضمن در چنین شرایطی مدفوع سگ ها بوی بدی دارد.
  • اسهال ناگهانی

در صورت دیدن هر کدام از این نشانه ها بهترین کار این است که در اولین فرصت سگ خود را به یک دامپزشک متخصص نشان دهید.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید