ماساژ سگ

انواع نژاد سگ نیز مانند بسیاری دیگر از حیوانات خانگی، با دیدن توجه و نوازش شما خوشحال و سرحال خواهد شد. اما تفاوتی مهمی که سگ ‌ها با سایر حیوانات خانگی دارند، علاقه شدید آن‌ها به ماساژ دقیق و همراه با توجه است. ممکن است از خود بپرسید که آیا واقعاً باید سگ خود را ماساژ دهم؟ پاسخ قطعاً مثبت است. ممکن است احمقانه به نظر برسد اما ماساژ سگ فایده بسیار زیادی برای سلامتی این موجود زیبا و جذاب دارد. بیش از هر چیز دیگری، ریلکس شدن و آرامش سگ مهم‌ترین نتیجه ماساژ اوست. با سایت دهکده حیوانات همراه باشید تا در ادامه فوائد ماساژ سگ و نحوه صحیح انجام این کار را در کنار یکدیگر بررسی کنیم.

ماساژ دادن سگ

برای این کار می‌توان فایده‌های مستقیم و غیرمستقیم زیادی ذکر کرد اما ما در چند مورد فوائد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • کاهش اضطراب و استرس : سگ ‌ها می‌توانند به سادگی دچار استرس و اضطراب روزمره شوند. این می‌تواند ناشی از وجود عصبانیت در محیط، صداهای بلند، حضور گربه در محیط یا حتی بارش باران و رعد و برق در فضای بیرونی باشد. سوای علت آن، یک ماساژ می‌تواند بشدت باعث کاهش تنش و استرس در سگ شما شده و آرامش را به او هدیه دهد.
  • شفابخشی : اگر سگ شما به خودش آسیب زده باشد، ماساژ مناسب می‌تواند باعث تسکین درد او شود. این کار همزمان با کاهش درد در موضع، باعث می‌شود تا او روحیه خود را سریع‌تر ریکاوری کرده و دچار ناراحتی‌های جانبی روحی نشود.
  • بهبود عملکردهای بدنی : یک ماساژ خوب می‌تواند گردش خون در بدن سگ را افزایش داده و باعث تثبیت فشار خون او شود. این موضوع باعث می‌شود تا رشد سگ شما بهتر شده و مجموعه عملکردهای بدنی او بهبود پیدا کند. اگر ماساژ به نحو صحیحی انجام شود حرکت مایع لنفاوی را تسهیل و به هضم غذا نیز کمک خواهد کرد.
  • تحکیم ارتباط حسی و رابطه نزدیک : ماساژ یک ایده جدید و عالی برای نشان دادن توجه شما به حیوان خانگی‌تان است. پس با این روش به سگ خود حس خوبی هدیه دهید و با این کار به او بفهمانید که یک رابطه حسی عمیق بین شما وجود دارد. ممکن است حس کنید که سگ متوجه این موضوع نمی‌شود اما چنین نیست و این موجودات باهوش به خوبی متوجه موضوعات احساسی و عاطفی صاحبان خود خواهند شد.

ماساژ دادن سگ، اموزش ماساژ سگ

چگونه سگ خود را ماساژ دهیم

این کار کاملاً مشابه ماساژ دادن یک انسان نیست اما شباهت‌هایی با آن دارد. نکته اصلی این است که این کار باید با حوصله انجام شود و همراه با آرامش و لطافت باشد. حرکات را دقیق، بدون عجله و با محبت انجام دهید. ما در چند گام به شکل بهتری نحوه انجام کار را برای شما شرح خواهیم داد.

  • گام اول : مطمئن شوید که سگ در شرایط آرامی است و از نحوه قرارگیری خود در مجاورت شما احساس رضایت می‌کند. فراموش نکنید هدف اول ماساژ آرامش سگ است. مراقب باشید که انجام این کار برخلاف عادت سگ باعث نگرانی یا ترس او نشود. بد نیست قبل از شروع او را به یک پیاده‌روی ببرید.
  • گام دوم : ماساژ را با ناز کردن لطیف و لمس‌های ملایم بدن سگ آغاز کنید. سعی کنید در هنگام ماساژ طبق روال معمول خودتان با او صحبت کرده و یک رابطه آرام با او برقرار کنید.
  • گام سوم : گردن سگ را به آرامی لمس کرده و پس از آداپته شدن دستتان با گردن او، ماساژ چرخشی و ملایم را آغاز کنید. فراموش نکنید که فشار دست خود را در حد مناسبی نگه دارید؛ نه محکم و نه خیلی شل.
  • گام چهارم : در طول ماساژ گردن سعی کنید اندک اندک به سمت بخش‌های پایینی بدن حرکت کنید. شانه‌ها و کتف‌ها را با آرامش بمالید. چون سگ به این نواحی دسترسی ندارد در این بخش زمان بیشتری صرف کنید تا او را خوشحال کنید.
  • گام پنجم : به سینه‌ها و پاهای سگ بروید. ممکن است سگ شما خیلی با ماساژ پاها موافق نباشد پس مراقب باشید تا خلاف میل او کاری نکنید اما اگر واکنش مثبتی داشت ماساژ را برای مدتی طولانی در این بخش ادامه دهید. دقت داشته باشید که بسیاری سگ ‌ها نسبت به ماساژ ماهیچه پاها رفلکس طبیعی دارند و ممکن است ناخواسته لگد بزنند.
  • گام ششم : تمام پشت او را با ماساژ دست پوشش دهید. بالا پایین بروید و در عین حال سعی کنید دست را به طرفین سر دهید.
  • گام هفتم : ماساژ را با حوصله ادامه دهید و سپس کم کم به بخش پشتی پاهای او بروید. در ماساژ دم و باسن سگ سعی کنید آرامش و حوصله بیشتری داشته باشید. او از این بخش ماساژ بشدت لذت می‌برد. پس از پایان این مرحله احتمالاً رضایت را در برخورد و حرکات سگ شاهد باشید.
لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید