چگونه سگ هاسکی را تربیت کنیم

اگر برای اولین بار است که سگ هاسکی خریداری کرده اید، باید بگوییم که کار سختی برای تربیت کردن آن در پیش دارید. البته، این بدان معنا نیست که امید خود را از دست بدهید و از هیمن ابتدای راه زانوی غم بغل بگیرید. در واقع برای هر کاری، راهکاری وجود دارد که در این مطلب چند نمونه از راهکارهای آموزش هاسکی را به شما خواهیم گفت. قبل از هر چیزی بهتر است با خصوصیات اخلاقی هاسکی آشنا شوید. هاسکی ها به شدت حیواناتی درون گرا و در عین حال پر انرژی هستند. آنها در مقوله فرار بسیار حرفه ای عمل کرده و اگر از آنها غافل شوید، ممکن است شما را برای همیشه تنها بگذارند. آنها کمی مستقل و متکبر هستند؛ به گونه ای که علاقه ای به حرف شنوی نداشته و از قانون خود تبعیت می کنند. بنابراین، با توجه به این ویژگی ها باید آماده تربیت هاسکی خود باشید.

شروع تربیت سگ هاسکی میکس ژرمن

بهتر است تربیت این نژاد از سگ از سن کم شروع کنید:

  • خرید هاسکی در سن چند روزگی: حتما هاسکی را در سن زیر 1 ماهگی خریداری کنید. هاسکی ها مانند یک خمیر نرم بوده و از همان ابتدای تولد با نحوه تربیت صاحبان خود خو می گیرند؛ به گونه ای که به شکل خمیری که آنها می خواهند، در می آیند. بهتر است از همان ابتدا توله سگ خود را اجتماعی بار بیاورید. هاسکی ها به خودی خود رابطه خوبی با غریبه ها دارند. بنابراین با تربیت اصولی آنها باعث شوید تا این خصلت بیشتر تقویت شود. سعی کنید آنها را مدام به پارک برده و با مردم مختلف آشنا کنید. اجازه دهید با صدای ماشین ها و سر و صدای شهر آشنا شوند.
  • تا قبل از 1 سالگی دستورات اطاعتی را به او بیاموزید: به طور کلی، هاسکی ها نژادهایی مستقل و باهوشی هستند؛ به گونه ای که رابطه خوبی با اطاعت کردن نداشته و نقشه راه خود را پیش می گیرند. از این رو باید در همان ابتدای تولید آنها را مطیع بار آورد. سعی کنید آموزش های داخل خانه را به او یاد بدهید. از آن جایی که هاسکی ها نژاد سرزمین های سرد هستند، علاقه ای به گشت زنی در ساعات روز را ندارند. همین امر موجب شده است تا قبل از غروب آفتاب در جوار شما به خراب کاری های مورد علاقه خود ادامه دهند.

شروع تربیت سگ هاسکی

تربیت سگ هاسکی با آموزش رفتارهای درست

  • آموزش محل دستشویی: حتما مکان دستشویی کردن را به او یاد بدهید. هاسکی ها بسیار فروتن بوده و هرگز عادت به ادرار و مدفوع کردن در فضای خانه را ندارند. پس یک جای خانه را برای این کار به او اختصاص دهید.
  • محل خواب را به او یاد بدهید: هاسکی ها معمولا در هنگام ترس و استرس به مکانی امن پناه می برند. هیچ کجا امن تر از قفس و محل خواب آنها برای پناه بردن به آن نیست. بنابراین، آنها را به محل خوابشان عادت دهید.
    به او یاد دهید بدون اجازه از درب خارج نشود.
  • فرار هاسکی: هاسکی ها خیلی راحت اقدام به فرار می کنند. فرقی نمی کند که در موقعیتی خطرناک قرار داشته باشند یا اینکه در زیر کولر لم داده باشند. آنها با دیدن باز بودن درب کنجکاویشان گل کرده و رهسپار سفر می شوند. گویی که مدت ها پیش برنامه سفر را تنظیم کرده و تنها منتظر باز شدن در بوده اند. کافیست زمانی که درب باز است در مقابل درب ایستاده و جلوی رفتن او را بگیرید. چند بار این کار را در روز انجام دهید تا این مطلب را در غریزه خود بگنجاند.
  • جلوی جویدن های گاه و بی گاه آنها را بگیرید: هاسکی ها جوندگان خبره ای هستند. آنها علاقه زیادی به جویدن انواع اشیاء دارند؛ گویی که دستیار سر الکس فرگوسن در جویدن آدامس هستند. آنها زمانی که در موقعیت های استرس زا قرار گیرند، برای تسکین خود شروع به جویدن هر چیزی که دم دستشان باشد، می کنند. زمانی که با این صحنه رو به رو شدید، با عصبانیت آن را از دهانشان خارج کنید.
  • سیستم پاداش را فراموش نکنید: هاسکی ها علاقه زیادی به تحسین شدن دارند. بهتر است برای آموزش چیزهای سخت و طاقت فرسا برای آنها پاداش در نظر بگیرید. آنها زمانی که حس کنند شما در قبال کاری که انجام خواهند داد، پاداش می دهید، مانند یک قهرمان المپیک تمام تلاش خود را برای پیروز شدن انجام می دهند. بهتر است از خوراکی های خوشمزه برای پاداش به آنها استفاده کنید.
لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید