انواع نژاد سگ موجود در ایران

آشنایی با انواع نژاد سگ موجود در ایران برای افرادی که به دنبال قبول سرپرستی یک سگ هستند لازم و ضروری است. چرا که اینکار باعث می شود سگی برای حضور در جمع خانواده انتخاب شود که با شرایط اختصاصی موجود تناسب و همخوانی داشته باشد. خلق و خو و ویژگی انواع سگ ها به حدی با یکدیگر مختلف است که گاهی به نظر می رسد ما با دو جور حیوان متفاوت رو به رو هستیم نه دو نژاد گوناگون از سگ ها. به همین علت داشتن دانش کافی در این زمینه هم منجر به انتخاب درست می گردد و هم همزیستی خوشایندی را برای سگ و انسان رقم می زند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع نژاد سگ موجود در ایران با دهکده حیوانات همراه باشید.

25 نژاد سگ بسیار محبوب ایران و ویژگی های آن ها

با توجه به افزایش تقاضا برای نگهداری از سگ در ایران در طی سال های اخیر، پرورش دهندگان و دیگر فعالان در این حوزه، سعی در فراهم آوردن نژادهای گوناگون سگ در مراکز خود دارند. در کشور ما برخی از نژادهای سگ نسبت به دیگر انواع محبوب تر هستند و متقاضیان بیشتری دارند. برخی از این نژادها عبارتند از:

25 نژاد سگ بسیار محبوب ایران و ویژگی های آن ها

سگ هاسکی: این سگ که از نظر ظاهری شباهت زیادی با گرگ دارد، بسیار مستقل و البته پر انرژی است. نگهداری از این نژاد به افراد مبتدی توصیه نمی شود چرا که هاسکی ها نیازمند رفتار درست و قاطعانه هستند. در صورت تمایل به نگهداری از این نژاد باید فکری برای تخلیه انرژی بیش از اندازه او شود. در غیر این صورت میزان خرابکاری این حیوان خارج از حد تصور خواهد بود. 

سگ ژرمن: این سگ توانسته جایگاه دوم محبوب ترین ها را به خود اختصاص دهد. قابلیت های این نژاد منحصر به فرد است و می توان گفت که ژرمن هایی که به خوبی آموزش دیده اند قادرند از پس تمام کارهایی که برای آنها مشخص شده بربیایند. نگهداری از یک ژرمن برای افرادی مناسب است که اوقات فراغت کافی برای صرف وقت با او را داشته باشند.

سگ شیتزو: این سگ برای افرادی که به دنبال یک همدم با وفا و مهربان هستند محبوب و ایده آل است اما نمی توان از آن انتظار داشت که مانند یک ژرمن عمل کند. این سگ در حقیقت نوعی عروسک زیبای متحرک است که به خوبی خود را برای زندگی در فضای آپارتمانی وفق می دهد.

سگ تریر: این سگ نمی تواند برای زندگی در خانه هایی که در آن از پرندگان یا خرگوش نگهداری می شود انتخاب مناسبی باشد. اما به طور کلی تریر نژادی سرگرم کننده و البته شاد و پر صدا است. این نژاد از سگ ها در صورت مواجهه با غریبه ها به شدت پارس می کند و لازم است برای آموزش او در هر زمینه ای بازه های زمانی کوتاهی در نظر گرفته شود تا یادگیری موثر واقع شود.  

سگ روتوایلر: این سگ ها نگهبانان بسیار خوبی هستند و در صورتی که از تولگی تحت آموزش قرار گرفته باشند می توانند همراهان خوبی برای یک خانواده در نظر گرفته شوند. جثه بزرگ این حیوان ترس را به غریبه ها القا می کند اما در حقیقت انواع آموزش دیده این حیوان، دوست داشتنی هستند.

پر طرفدارترین نژادهای سگ موجود در ایران

پر طرفدارترین نژادهای سگ موجود در ایران

سگ سرابی: یکی از نژادهای اصیل سگ در ایران، سگ های سرابی هستند. این سگ های نگهبان گزینه بسیار مناسبی برای شرکت در جنگ ها هستند. شکل ظاهری این نژاد بسیار وحشت آور است و جثه بزرگ این حیوان ترس به دل بیننده می اندازد.

سگ مالتیز: یکی از نژادهای محبوب برای زندگی در آپارتمان ها، مالتیز است. این سگ زیبا، موهای خاصی دارد و این امکان را برای سرپرست خود به وجود می آورد که بتواند با انجام شیوه ها و مدل های اصلاح مختلف، ظاهری متنوع را برای او ایجاد کند.

سگ دوبرمن پینچر: این نژاد برای حضور در زندگی ورزشکاران و افرادی که فعالیت و تحرک زیادی دارند مطلوب و مناسب است. آموزش و تعلیم این سگ بسیار مهم است و در صورتی که این کار به درستی صورت نگرفته باشد، سگ به واسطه داشتن حس غالب بودن، با صاحب خود دچار مشکل خواهد شد. به طور کلی دوبرمن در برابر صداهای بلند حساسیت نشان می دهد و واکنش مثبتی به دیگر حیوانات حاضر در محیط ندارد.

سگ پیت بول: این نژاد در بین مردم به عنوان سگ های خشن شناخته می شوند اما در حقیقت این گونه از سگ ها می توانند پرستاران خوب و مناسبی برای انسان باشند. به همین دلیل است که به پیت بول لقب دوست انسان داده شده است.

لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید