چگونه سگ را برای دستشویی تربیت کنیم

توله سگ ها از سن کم به طور غریزی می دانند که نباید درجایی که می خوابند و غذا می خورند دستشویی کنند، با این حال شما باید در آموزش دستشویی به سگ خود کاملا جدی باشید، چون آن ها کاری را یاد می گیرند که به طور غریزی قدرت فهم و درک آن را دارند.
تعلیم جای دستشویی به سگ ها باید از 8 ماهگی آغاز شود. علت این موضوع زود آموزش دادن نیست تا سگ بتواند جای خاصی برای دستشویی کردن را یاد بگیرد، بلکه بیشتر به این دلیل انجام می شود که جلوی رشد و تکامل طبیعی سگ گرفته نشود.

پارک سگ

وقتی که شما شرایط آن را ندارید که مراقب سگ باشید به کار گیری پارک سگ لازم خواهد بود. شما نگه داشتن دستشویی را به جهت تمیز بودن خانه سگ، به او آموزش می دهید. نخستین گام در راه تربیت اصولی سگ به کار گیری پارک سگ است.

آرامش خود را هنگام دستشویی سگ در منزل، کنترل کنیم

قصد ما ترساندن سگ های شما نیست، بنابراین لازم است هنگام خرابکاری سگ در منزل خونسردی خودتان را حفظ کنید که اگر خونسردی کافی را نداشته باشید باعث ترسیدن سگتان خواهید شد.
شما می توانید هنگامی که سگتان خرابکاری کرده است، دست های خود را محکم به هم بزنید که این کار باعث ایستادن و توقف سگ می شود، و بعد از انجام این کار می توانید سگ خود را به دستشویی ببرید تا بقیه کارش را در دستشویی انجام دهد.

چگونه سگ را برای دستشویی تربیت کنیم

دادن پاداش به سگ

در روزهای اول یادگیری سعی کنید هر یک ساعت یک بار او را برای دستشویی کردن به محل مورد نظر ببرید تا او یاد بگیرد که انجام این رفتار پاداش صاحبش را به دنبال خواهد داشت. تشویق می تواند به صورت غذا دادن یا گفتن کلماتی مثل آفرین باشد و همچنین به یاد داشته باشید که نباید به هیچ وجه سگ خود را در صورت خرابکاری تنبیه کنید.
وقتی بعد از مدتی مشاهده کردید که سگتان به اندازه کافی ماهر شده است که بتواند دستشویی خودش را تا 2 ساعت یا بیشتر نگه دارد، فاصله دستشویی بردن او را طولانی کنید. مثلا می توانید این کار را بعد از بازی با سگ خود، یا اول صبح یا بعد از غذا و قبل خواب انجام دهید.

محلی که باید برای دستشویی رفتن سگ انتخاب کنیم

نزدیک به در منزل یا در دستشویی، محلی را برای دستشویی کردن سگتان در نظر بگیرید، این مکان باید از ظرف آب و غذای سگ و یا حتی جایی که می خوابد دور باشد و همچنین در معرض دید سگتان باشد که سگ آن مکان را گم نکند.

چگونه سگ را برای دستشویی تربیت کنیم

واکنش سگ ها هنگامی که دستشویی دارند

انواع نژاد سگ هنگامی که دستشویی داشته باشند عادت دارند که زمین را بو کنند تا جایی را برای دستشویی خود پیدا کنند، پس هنگامی که مشاهده کردید زمین را بو می کنند باید بدانید که به خرابکاری نزدیک هستند.
وقتی سگتان دستشویی داشت، می توانید در را برایش باز کنید که این کار برای سگ به یک عادت تبدیل شود. هنگامی که سگ خود را برای دستشویی بردید تا وقتی که کار او تمام شود با او بمانید و به این نکته توجه کنید که نباید زیاد به او نگاه کنید که این کار باعث حواس پرتی سگ خواهد شد.

هنگامی که کار داریم چگونه دستشویی سگ را کنترل کنیم

برای عملی کردن این کار می توانید سگ خود را محدود کنید. شما می توانید از یک اتاق برای زمانی که حواستان به سگ خود نیست استفاده کنید و این کار باعث جلوگیری از دستشویی کردن سگ در منزل خواهد شد.

چگونه سگ را برای دستشویی تربیت کنیم

نکته های مهم در تربیت سگ برای دستشویی رفتن

  • کودکان و یا انسان های بزرگ هم ممکن است گاهی نتوانند دستشویی خود را کنترل کنند، پس هنگامی که سگتان خرابکاری کرد او را سرزنش و تنبیه نکنید.
  • سگ ها در برخی اوقات مانند رعد و برق، در زدن، صداهای بلند و .... ممکن است نتوانند دستشویی خودشان را کنترل کنند.
  • سگ ها هیجان و ذوق زیادی دارند که و در زمانی که بازی می کنند یا صاحب خود را می بینند چند قطره ای دستشویی می کنند که این کار بسیار طبیعی است.
لطفا نظرات خود را با خانواده دهكده حيوانات در ميان بگذاريد

تصاویر مجموعه
ساعات بازدید مجموعه
امکان بازدید همه روزه از مجموعه حتی روزهای جمعه و تعطیل
09123609467 شماره تماس - رفیعی
ساعات بازدید: 10 تا 19لطفا یک روز قبل از بازدید هماهنگ کنید